|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om det fins någon kunnig person i Karlstad som har lust att återställa min serviceindikator, alt. för en billig penning. Någon som ev. har en sådan där serviceåterställare som man kan låna i 5 min? Vad tar BMW för samma jobb? Om jag har rätt tar de säkert nästan 700kr för jobbet, eller? Jag och bilen befinner oss i Karlstad. Bilen: 316i - 93. Tack! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tror inte BMW tar mer än nån 100ring för att nolla serviceinikatorn. Har för mig jag såg nått åt det hållet på ån prislista innanför disken hos BMWi Ö-o Rätt många mindre verkstäder har en enkel serviceåterställare kostar ju inte mer än en 500 spänn. ///MVH Hasso Länk |
| Autowåx (BMW) på wåxnäs ska nog inte ha några miljoner för att nolla indikatorn. Annars så kan OK verkstaden på lorensberg göra det, eller Lindgrens motor i Skattkärr. Det är väl egentligen bara att plocka fram telefonkatalogen och ringa runt och fråga, det borde ju finnas ganska många som klarar av det. | |
| Köp en winerkrans och åk in till Autowåx så kirrar de det direkt! | |
|
Tack för tippsen! Får väl baka en sockerkaka. ;) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ta med dig sockerkakan så kokar jag fika, så kan jag testa min nya återställare:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Min återställare fungerar suväränt.... Men jag har tyvärr inte vägarna förbi Karlstad.. :D |
|
|
Hasso: Vore fint, men du bor ju ända borta i Kumla. Tar ju ett tag att åka dit. Ifall det går bra hör jag ev. av mig när jag har vägarna förbi. Skall ev. förbi där någon gång de kommande helgerna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.