AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
884

älskar inte alla sjuan?

ni
31
nikks
728iA -98
Hallå allihop. Har en liten fråga. Är väldigt inne på sjuserien och speciellt en 728 från -98. Egentligen kanske den här frågan hör till värdering men det verkar som alla med lite koll håller till i den här avdelningen.

Har läst en del om att sjuserien är svårsåld. Att det är svårt att bli av med den med andra ord. För en gångs skull tänkte jag tänka efter före. Det är ju bara så lätt att bli totalt förälskad i sjuserien, hitta rätt ex och bara betala så står härliga till! Det är ju bara så rätt bil och modell. Sjuserien är verkligen kung. Men så kom jag på att om jag någon gång skulle vilja byta upp mig till en nyare årsmodell eller kanske något annat från brings me women vad händer då? Är det verkligen så att det inte går att bli av med. Är vi frälsta sjuköpare verkligen så få och har vi alla så mycket gummisnoddar runt plånboken att det knappt går att öppna den?

Vore roligt med lite försäljarepisoder från er som har. Små anekdoter i handlargenren. Vad ni hade, hur många som hörde av sig och hur låg man var tvungen att bli innan sjuan försvann.

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
sjua i BRA skick säljes till rätt köpare utan att pruta för mycket.
dåligt skick... njae.. mer svårsåld.

"Två ton annars får det vara för min del"
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Köpa sjuan är som att man gifter sig . Man bara bestämmer resten lämnar du på bilen för att om man har kört ett tag sjuan då vill man inte bytta den. Jag köpte min två veckor sen och det tog ett år o hitta rätt bil. rätt färg kombination det är viktigt. Man ska inte har nåt brottom... gör gärna Mtest innan du köper. Som sagt Bestäm dig bara foresten 728an något lätt sålda bil än andra sjuar. Håll bilen i bra skick om du ändå bli desperat nångång man kan alltid byta in mot ett annan bil hos nån handlare. Sådant smällar man får tar.

Lycka till

Best i Test
En underbar bil, 728an = härlig bensin förbrukning. =)

Mvh/Soki

Länk

ni
31
nikks
728iA -98
hallå Bmwentu. haru lust att berätta vad det var för utrustning på din pärla, vad som var begärt och vad den hamnade på till slut?
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Det finns allt utom tv/navi. Läder montana. En fin bil. Han begärde 139000 kr och den har gått 15000 mil. SÅ gjorde jag M Test. Mätarställning var rätt. Bilen var helt compact. Vist det var lite fel men det var bara slitage i bak spindelled armarna, Bromsskivor,broms belägningen.Allt det där kan man fixa för 12000k. Jag fick en kostnads förslag av M test o denna paper hjälpte mig pruta ner 15000k på bilen .Men invändigt var den jävligt fräsch bil måste jag säga. Varjegång när man sätter sig i bilen får man en ny känsla. Jag är nojd.

Best i Test
ni
31
nikks
728iA -98
Tack för infon bmwentu!

Känns inte helt skönt att behöva lägga ut så mycket bara för att få den i felfritt skick dock. Vad kostar förresten ett M-test? Vilka är auktoriserade?

BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Det kommer o alltid finnnas fel så länge det finns teknik. Så det normalt att man Hittar fel i en fin bil. Det finns olika slags fel.

1. Fel som har kommit med slarv, olycka, skada.
2. Eller normalt slitage vid bilens ålder.

Jag hade bara normala slitage, och det så skönt o veta innnan man köper bil. När man har en papper från verkstad det hjälper mycket o pruta ner på priset. En M test gör du hos motormannen eller din lokala BMW verkstad. Det kostar ca 1200kr men det är värt pengerna då vet du exact vad som är felet om de har manipulerat med mätare osv.

Några vanliga kontroller avseende allmänskicket:
- Slitage på pedalgummi
- Slitage på ratt och växelspak
- Slitage på förarstol och armstöd
- Blästrad front
- Blästrade framljusglas
- Glappande vindrutetorkare
- Utslitna dörrhandtag/mekanism
- Olika typer av mekaniskt slitage, som bromsar, stötdämpare, bussningar osv
- Slitna detaljer i inredningen, exempelvis multifunktionsknappar

Best i Test
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.