AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.159

Vilken batteriladdare skall jag välja?

Tja panelen!

Funderar på att införskaffa en batteriladdare till bettan då den kommer att stå i garaget en längre tid. Någon som kan tipsa om en lämplig och inte alltför dyr modell?

Tacksam för tips

/D
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Clas Ohlson säljer en mycket bra Cetek-laddare, runt 500, mycket bra laddare, kan vara inkopplad länge. Jag har monterat en sådan i bilen, fungerar kanon.
PE
630
PESK
740iA e32
Biltema har en under 400:-....Electronisk underhållsladdare
artrnr.37-710...kan rekomenderas, funkar kanon.
Peo
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Clas ohlsons är så liten att du i princip kan ha den i fickan, ändå är den suverän, vill slå ett slag för den. Lite reklam:

Batteriladdare för proffsladdning av blybatterier från 1,2Ah till 90Ah. Svenskutvecklad, switchande laddare med laddström max 3,3A. Omkopplare för inställning av olika laddningsströmmar beroende på batteristorlek. Helautomatisk, klarar även helt urladdade batterier. Kan pulsunderhålla bil- båt- och mc-batterier under t.ex. hela vintern. Felinkopplingslingsskyddad, gnistfri. Godkänd för utomhusbruk. En bra laddare för t.ex. bil, båt, camping, trädgård, mc och snöskoter. Levereras med laddkabel, laddningsklämmor och utbytbar kabel med ringkabelskor. Storlek 161x61x37 mm.

Art nr:
32-6549

495,00 kr

Skrevs en hel del positivt om denna i forumet för nåt år sen, det var då jag köpte min.

Annars kan du ju surfa in på biltema.se resp clasohlson.se o kolla runt lte.

Inte en BMW till...
Tackar så mycket för tipsen. Skall nog företa en promenad till Classe i Uppsala och ta mig en titt på deras laddare.

Ännu en gång tack

/D
Paap Reeder
Hej!
Talar man med Tudor sverige där jag har mina uppgifter ifrån måste en underhållsladdare kunna en hel del "elektroniskt" för att inte "döda" batteriet.
Laddaren skall kunna "motionera" batteriet enligt ett visst schema mht spänningen och främst självurladdningen.

Kan inte uttala mig om "Classes" dito men jag skulle vara ytterst tveksam till att köpa annat än exvis Tudors rek originalladdare. Kostar ca 800:- men det kan det vara värt att vara säker på att Ditt batteri på våren inte bara består av en switchad Big-Mac hamburgare av oxiderade blyplåtar.

MVH /// Paap R
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
det var en ny liknelse av ett batteri Paap... :-)

Diesel-räsern
matwip
Denna laddare är mycket bra och finns att köpa inte bara på classe (inte för att jag sett den där men...) utan på diverse mackar, mekonomen med flera. Den finns även i en större variant, XS7000. Förmodligen bättre än Tudors...

Länk

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.