|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Gå till en större färg åtförförsäljare och så säger du att du vill ha 2k lack så fixar dom det åt dig. För jag fixade iaf en speciell grön som var 2k som jag fick en och sprut måla min pusch i som jag hade i sommarstugan när jag var mindre hehe. och då special blande dom precis den hämska färgen jag ville ha =) om jag inte kommer i håg helt fel så vart det inte specillet dyrt för en liter 2k billack som jag köpte då. Mvh Teres |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Min bästa herre, var tror du jag köpte min syntetlack i originalkulör:)) en hink med pulver?? Jo hos en färggrossit för billacker som säljer Duponts färger. Syntetisk billack var det som fanns innan 2K kom. Sedan fanns det akryllack innan det. Och hur tror du att man får tag i originallacker till veteranbilar. Det är inte 2K som används vid serieös originalrenovering. Och jag vet att det kan vara svårt att få tag i. förmodligen är Dupont dom enda som kan ha nått sånt. Men det är att föredra om man ska hemlackera. Du får överhuvudtaget inte lacka 2K hur som helst av miljöskäl, det företag som jag jobbar åt har dispans för att lacka 2K och det är inte lite färg som går att att lacka 30 RC- lok om året Men bor du i skogen nånstans utan grannar och ingen ser dig. Jag tycker du ska penselmåla för det är väl ungefär vad du klarar av efter att ha läst dina inlägg speciellt det sista. ///MVH Hasso Länk |
Maestro |
Hej på er alla snillen!!!! Jag har själv arbetat som billackerare och kan ge följande råd: 1.Använd riktig 2K billack! 2. det är INTE mycket svårare att lägga metallic än solid! Det blir däremot lite dyrare och mer sprutande. 3.Stå inte inne i ett litet hemgarage!!! det blir fruktansvärt mycket damm och skit, man ser ingenting, hela lacken kommer vara full med stoft när bilen är klar! Stå utomhus!!! Bra ljus, stoft och ångor stiger rakt upp! Jag garanterar dig att du kommer få ett betydligt bättre resultat utomhus än inne i en litet garage!!! 4. välj en färg med mycket pigment, dvs en som täcker bra! 5. man kan med fördel välja en metallic, låt säga att du bestämmer dig för t.ex metallicblå, du spruta 3 lager metallic bas, därefter 2 till 3 lager klarlack. När sen bilen har härdat och du tycker att färgen var förjävla fin men det är lite rinningar och damm i lacken, så våtslipar man hela bilen lätt med t.ex 1000 paper. Sen är det bara lägga ett lager klarlack till och hoppas på bättre resultat, alternativ åk till närmsta billackering och hör vad dom ska ha för att lägga sista lagret klarlack? 6.Slutresultatet blir ALDRIG bättre än underarbetet!!!!!!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.