AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.055

byte topplockspackning

I juni blev jag tvungen att byta topplockspackning på min 528 -97 och ringde runt till en massa verkstäder i mälardalen, för att i andra änden höra ngn säga .. semestertider, augusti kanske, ca 12000kr.
Fick då tipset av en kompis med polskt påbrå att fixa bilen i Polen.
Han kollade upp priser och bokningsmöjligheter med auktoriserade BMW verkstäder i Gdansk-Gdynia, och det visade sig att de kunde ta sig an bilen när som helst. Priset var fast 1500Zlot (ca 3000kr) för arbetet + matrial.
det slutade på ca 4500 kr.
sagt och gjort, jag åkte dit och kan inte säga annat än att jag vart possitivt överraskad. Inte nog med att de håller vad de lovar både pris och tidsmässigt. Jag fick tillbaka bilen på utsatt tid tvättad ut och invändigt. Passade även på att byta ut sensorn till airbagen i passagerarstolen, pris ca 1200kr (i sverige ca 3000)
Jag kunde inte låta bli att göra ytterligagare några prisjämförelser och det visar sig att man betalar ca 30% av arbetskostnaden här i sverige och ca 70% av matrialkostnaden.
Ta med tanten och shoppa billig taxfree (limpa cigg 120kr) och passa på att serva bilen i Polen.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Låter ju inte så dumt. Värre blir det väl ifall det blir nåt fel...

Men det jag undrar mest över är hur du fraktade dit bilen och kostnad för detta?

/Edvard
BMW CS # 4503
det gick att köra till färgeläget i Nynäshamn, från hamnen i Gdansk var det sedan 25 km.
Polferries hette bolaget och de har precis köpt gamla Gotlandsfärjan. 1500t/rt +240kr för en hytt.

elon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.