|
|
|
|---|---|
|
Vart är det lämpligt att gå igenom med strömkabeln in till motorrummet? Hittar fan inget hål nånstans? Strömen från steget pratar jag om. Det är ju iofs oviktigt, vill bara veta vart det finns ett litet hål in till motorrummet på min BMW 318 E36 sedan -91. Tack tack! | |
| Om jag minns rätt finns det ett genom torpedväggen, bakom handskfacket. Du får plocka bort den klumpen och vika ner golvmattan en bit, så finns det en förberedd genomföring där. Åtminstone var det så på en 328.95 som jag hade tidigare. | |
| Ska följa ditt råd... återkommer i morrn när jag kikat! | |
|
En tanke slog mig, 318 har väl batteriet fram, medan 328 har det i skuffen. Den genomföringen jag talar om går fram ungefär där pluspolen i motorrummet sitter på 328, det vill säga bakre högra hörnet av motorrummet. Om batteriplaceringen skiljer så är det ju inte omöjligt att detta är löst på olika sätt i 318 och 328. Det är i och för sig ett lätt jobb att ta bort handskfacket och den "skiva" som sitter nedanför/bakom handskfacket. Var sitter förrästen batteriet på fyrcyl. E36? På sexorna ser det ju ut som att det finns ett tomt fack där pluspolen i motorrummet sitter, som skulle kunna passa för ett batteri. |
|
jeppe_L |
det stämmer det Nockenwelle säger, det finns redan en genomföring bakom handsfacket. Nockenwelle: Batteriet sitter precis ovanför den genomföringen vi snackar om. |
| en får tacke! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.