|
|
|
|---|---|
|
Fick just tillbaka bilen från lackverkstan (hellack). Man bytte även dom gula glasen fram mot vita. Vet inte om detta har något med problemet att göra men iaf. det är det ända som hänt innan blinkersern funka. Så här är det nu: Ingen blinkers alls. Stoppar jag i en ny säkring sprakar det lite i säkringshållaren (säkringen fortfarande hel). Om jag sedan blinkar åt något håll så brinner säkringen. Samma sak om jag testar med varningsblinkersknappen. Åkte och köpte massa säkringar, glödlampor och ett nytt blinkersrelä för att på egen hand felsöka. Tänkte byta blinkersreläet först men ack ack ack.... vet ej vart det sitter. Står ju inget i handboken. Det nya blinkersreläet har 3 ben och av alla dom som sitter i säkringsboxen under huven finns inget med 3 ben (minst 4). Kollade under ratten i kupen och hittade ett gäng till men vet ej vilken jag ska byta. Nån som vet exakt vart det sitter på min bil? 318 E36 -91 Sv.såld 113Hk Sök mig gärna på msn: stockholm08@hotmail.com //Robert utan blinkers! :( | |
|
Låter inte troligt att det är reläet . Kolla hur jordkablarna sitter i blinkersarna . Det verkar ju va kortis där . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Tack Lasse! Du har hjälpt mig en bit på väg. Det är jordfel eller nåt annat. När jag ansluter hö. fram och blinkar går säkringeng direkt som innan. Tar jag bort hö fram så blinkar allt som det ska, dock blinkar gröna pilen på instrumentet väldigt fort när hö fram inte är anslutet. Vad är mest troligt? Fel i kontakten eller jorden? Piratlysen från biltema. Har ju oifs mina orig. kvar, kan prova att ansluta det och kolla. |
|
|
Antagligen har lackeraren sabbat något då han plockat bort blinkersen fram då! Om jag var du skulle jag ta följa kabeln en bit och se om den inte kortsluter någonstans! // Björn |
|
|
Att den blinkar fort och höger beror på att du har ett sånt relä som (på detta sätt) visar att ngt är trasigt... Låter som kortis någonstans i "lamphuset".. Två bilar är fler än en.. |
|
|
"..fort TILL höger.." skall det ju vara. Två bilar är fler än en.. |
|
|
Kul att jag kan hjälpa till. Kolla med gamla lyktan om det funkar då så är det nånstans i nya lyktan . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Kul att jag kan hjälpa till. Kolla med gamla lyktan om det funkar då så är det nånstans i nya lyktan . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Blir det samma med gamla lyktan så har du nån form av kortis på vägen till lyktan . kolla kablarna M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Fan vad du stammar Lasse kong =) Solklart att det är kortis bara att följa kablarna Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
|
Jag älskar det här forumet! Tack Lasse Metallica m fl. Lackarn hade mkt riktigt klantat sig när han montera lampan. Kontaktytan inne i lamphållaren var sne och orsakade kortis. Fixat nu tack vare er gubbs. Bock och tack... (Fast va ska man me blinkers till i stockholm?) |
|
|
Varsågod... Två bilar är fler än en.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.