|
|
|
|---|---|
|
Till min stora förfäran upptäckte jag i morse att hastighetsmätaren var död och tre lampor lyste: den gula abs-lampan, den röda handbromslampan och den gula antispinn-lampan lyste när jag skulle köra iväg. 318 e46 '99. Någon som kan ge några råd? ____ Don't fuck with another man's automobile. | |
| Låter som den skulle kunna vara ABS-givaren vid hjulet, samma fel är ju vanligt på e39. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På E39 är det givaren/sensorn vänster bak som är kass om hastighetsmäteriet ínte funkar. Bör ju vara det samma på E46, men det är jag inte hundra på men mest logiskt. ///MVH Hasso Länk |
|
faktum är att exakt det felet fick jag på min förra z3c. Jag hänvisade lite fint till E39ans kända fel utan framgång. Värt att byta, ABS o antispinn är väl trevligt att ha nu när kylan kommer :) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
Hastighetsmätare är tydligen inte standard när bilen är äldre än garantin. ____ Don't fuck with another man's automobile. |
|
|
Ok, jag lämnade in bilen och fick givaren bytt, nu funkar det som det ska. Kostade 1200 - mest för att han redan sagt priset till mig i telefon, men det tog dem 3 timmar att jobba bort den gamla givaren, som hade ärgat fast. Det är med andra ord en bra idé att fråga om pris innan man lämnar in... ____ Don't fuck with another man's automobile. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.