AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
526

Indraget Körkort?

Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Vad händer om man blir haffad av farbror blå för tex fortkörning och man redan har blivit av med körkortet?
sportsbmw
Böter kan jag tänka mig, ock kanske indraget körkort för alltid, och det kan ju inte vara så j___a kul....

/ Rickard!

/// BMW RULES ///
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Han höjer ett varnande finger, spänner ögonen i dig och ger dig en utskällning.
Därefter väntar ett åtal om olovlig körning som ett brev på posten.
För en grundförutsättning för att köra bil lovligt,,,är att ha körkort.
Om du menar vad som händer om du blir stoppad för en förseelse efter det att du fårr tillbaka ditt körkort men har lyckan att torska en gång till,,,så ligger din tidigare förselse som en bedömningsgrund för den nya påföljden om det är så att du gasat på i gränstrakten för körkortsindragning.
jannebmw
gör som jag lär dig en polares personnummer utantill
blir du stoppad får du bara 300- iböter för glömt körkort

jp-racing
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Eller också så kan man ju faktiskt följa lagen och ta sitt straff. Åka buss i 2 mån kan ju faktiskt vara en upplevelse:-)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jättebra Janne!?
Vill man chansa så kanske det går bra.
Men en intelligent snut kanske undrar varför du kör någon annans bil och därmed följer dig ända hem för att kolla lappen (ja det händer att dom gör det).

Att köra utan körkort är inte speciellt smart över huvudtaget. Vad händer om du krockar, kör på någon etc. Jo, betydligt värre saker än om du hade haft ett körkort.
Ta bussen den månaden du inte har körkortet eller snylta skjuts med dina polare istället !

Mvh
Anders S.
Olovlig körning är inget val.
Har man inte gjort bort sig innan så......
P.S Svärfar är trafikpolis D.s

323E21terror
Man lever bara en gång så skit i kortet lita på sannolikheten istället, hur stor är chansen att du torskar igen utan körkort under de månader du har fått det indraget om du dessutom plågar dig själv med att köra någorlunda lagligt? Jag själv kör utan försäkring, skatt, besiktning mm och skulle jag förlora kortet så skulle det bara bli mer spännande, förutom den ekonomiska chocken. Men jag har räknat ut att jag har tjänat in alla böter jag kan få geom att köra på detta sätt...lev livet ha kul och lita på sannolikheten....jag har haft körkort i 8 år och aldrig blivit stoppad...kör dock inte varje dag men endå.

farten är min drog
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Kör lagligt så slipper du sånthär. Jag vet att det är svårt, men är du verkligen så beroende att du kör utan körkort?

MVH Niklas
323E21terror:
"... Jag själv kör utan försäkring, skatt, besiktning .."

Kan du göra mig en tjänst? Tala om för mig om du råkar
bo i närheten av Uppsala, och isåfall kan du få mitt
nummer som du kan ringa när du kör på vägarna, så jag
kan stanna inne.

Det är ju _din_ försäkring som betalar den _andres_
skador i en krock t.ex. Så för fasen! Antingen:

1) Säg att du skojade!
2) Skaffa försäkring!
3) Sluta ge dig ut i trafiken

Faktiskt, tänk på konsekvenserna, det är inte bara
dig det gäller.

/Marcus
Diesel_Power
köp en gammal diesel så slipper du oroa dig ;)

Turbo Diesel är det enda rätta
sportsbmw
Själva frågan säger väl sig själv, ett uttryck som SUNT FÖRNUFT skulle passa in i detta sammanhanget, så "speedy" använd lite av det och du ska se att det löser sig, men jag menar, förstår man inte så måste man ju få fråga.......ehhh.......

/ Rickard!

/// BMW RULES ///
Am
569
Ambush
540i/6-94
själv har man ju två körkort. Ta å ring vägverket och säg att du tappat ditt gamla. Sen använder du ditt nya kort, förlorar du det så är det ju bara plocka det gamla och köra LAGLIGT tills du får tillbaka det nyaste. Mycket sällan att en polis skulle kolla upp dig om du visar ett giltigt körkort i en vanlig kontroll.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Många har totalt missat poängen med lagar. Visst bryter jag mot lagar, men jag försöker att gör det med gott omdömme. Att köra oförsäkrat är helt sjukt. Tänk om du kör på någon så den får mén för livet. Skulle inte du vilja att den personen skulle få en rejäl summa pengar då? Pengarna kanske inte läker såren, men dom kan kanske hjälpa personen att få ett så bra liv som möjligt.

Om du inte tänker på andra så kan du ju i alla fall tänka på vilka konsekvenser en eventuell olycka kommer att få för dig. Du kommer att dras med skulder i många år. Kanske i resten av ditt liv.

Den som tar åt sig av detta inlägg kan ju tänka efter lite!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.