|
|
|
|---|---|
| Tänkte fråga om någon vet om däckfirmorna betalar något för plåtfälgar i samband med att man köper vinterdäck av dem ? Har 4 helt nya plåtfälgar som jag fick i samband med bilköpet, men behöver dem inte och tänkte därför göra mig av med dem. Smidigast hade då varit att låta däckfirman ta hand om dem och sen få avdrag på priset för vinterdäcken. Brukar däckfirmorna gå med på sånt eller ? | |
|
Hej! Min däcksfirma tar emot dem gladeligen, fast någon rabbat tror jag är svårt att få. Det enklaste är att slänga ut dem på annons, är dem splitter nya så bör du få 1000-1500:- Däcksfirman jag brukar använda är, Däck Biten precis vid lövsta återvinningstation, han säljer både nytt och begagnat vad gäller fälgar & däck mm,till rimmliga priser. Du får fråga om han går med på ett prisavdrag på däcken, om han får fälgarna. Fast är det 15 tum fälgar så tror inte jag att någon däcksfirma är speciellt intresserad, då 16 & uppåt är lättare att sälja. Men du får väll ringa olika firmer & höra dig för. Hoppas på en smidig lösning! Beemer-Tompa *PLATTAN I MATTAN* |
|
|
Borde inte vara några problem att sälja nya plåtfälgar i nyskick inför vintern! Räkna med ungefär halva nypriset för fälgar i nyskick. Dvs. om det är plåtfälgarna: ca 1200 kr Är det de svarta alufälgarna som ser ut som plåt (lättviktshjulen): ca 1800 kr Båda ovanstående gäller 15" i "nyskick", utan däck. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Lättast är att ringa firman och höra . Men det brukar som sagt inte vara nått större problem så här före vintern M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.