AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
514

Min 525iAT -96 (E34) startar inte elfel. Snabb hjälp önskas

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Hej kära BMWhjältar.

Jag har en 525iAT -96 som inte startar. Det verkar vara ett elfel för startmotorn går inte och inte heller elhissarna. Bilen har startspärr så jag funderar på om någon kodning eller liknande kan ha lagt av.

Jag har precis köpt bilen och plockad ner dörren eftersom inte c-låset, elspeglarna eller elhissen gick. Till min förvåning märkte jag att all sladdarna var urdragna och det verkar som det hade blivit varmt där för sladdarna var mer eller mindre smälta till c-låset. Farsan (elektriker) drog om sladdarna och när vi var klara med allting så startar inte bilen. När vi först kopplade in elhissen så gick den. Men nu verkar det vara ett centralt fel som är sammankopplat med hissarna.

Jag har även bytt lite säkringar där framme och kollat så att alla är hela.

Ovanför pedalerna sitter en plastkåpa som jag fick har plockat ner för att komma åt en kontakt. Där under sitter det en rund dosa med två sladdar i, dessa drog jag ur och har kopplat in igen. Någon som vet vad detta är för något. Har det något med ett larm eller startspärr att göra? Vad jag vet har bilen inget larm...

Jag är i Jönköping idag och ska åka ner till Malmö ikväll med bilen!!! Måste ju komma till jobbet i morgon...

//Daniel
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Har sökt vidare, fått igång bilen, var en säkring under baksätet som hade gått. Problemet är att den går så fort jag kopplar in elspeglarna. Någon som vet varför?

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.