|
|
|
|---|---|
|
Jag har en -93 e-36 med checkkontroll, klocka, datum. Är det möjligt att byta till en färddator och få temp funktionen samt snitthasighet m.m. om man bara byter datorn, bör kanske tilllägga att bilen är utrustad med "extra kabelstam" eller vad de nu sa, det är allså redan dragen kablar för ex cd-växlare m.m. /Nicke | |
[Qvickeen] |
Upp, är oxå intresserad av svaret ;).... [ BMW Power is real Power ] |
325Ci |
hade du redan dragna kablar till stora datorn?? man kanske ska ta ur den som sitter i bilen nu o se hur d ser ut bakom... hur får man ut den?? nån,som vet?? |
|
Har testat nu, det fungerade inte.. Hade bara en kabel som jag kunde hitta, och stora färdatorn krävde 2 st, den fungerade inte alls, inget hände, så man får väl köra med sin checkkontroll.. /Nicke |
|
| Enl BMW så finns det inga kablar fördragna alls, så det är bara att glömma om man vill uppgradera färddatorn. | |
| Jag har endast checkcontrol nu och vill byta.. har inga kablar dragna fram till en ev färddator. Men jag har funnit en mängd oanvända delar av en större kopplingsdosa bakom handskfacket. Kan dessa vara till stora datorn? Någon som har färddatorn i en E36'a och har följt upp vart kablaget går någonstans, kan det vara till denna 10x15cm breda kontakt "dosa" ? Min tanke är alltså att ett antal kablar från denna kontaktdosa skulle gå till färddatorn. | |
X. |
Space-X-plorer: Man får ut datorn genom att köra upp handen i hålet som finns på ovansidan i facket nedanför och trycka på bakifrån tills den ramlar ur framåt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.