|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att komplettera med en webastovärmare. Orginalt finns det ju ett kit till x5an. Kan det vara något att ge sig på själv eller bör man låta en verkstad fixa saken? Är det någon som har pysslat med detta? Man ska ju tydligen koppla den mot navin för att slippa extra timer.Det kanske man kan lämna in för kodning men det skulle spara några kronor om man kunde göra skitgörat i motorrummet själv. Övriga kommentarer om dessa bensinvärmare uppskattas också. | |
|
*skäms lite* glömde bort den klassiska regeln sök först fråga sen och mycket riktigt fanns det ett antal svar.... men har inte riktigt hittat rätt svar på min fråga så jag låter den ligga öppen! Sorry /Jari |
|
|
Jag går i samma tankar till min pärla... Tittade lite i ETK:n och till min så är det en helt otrolig massa extra/utbytta grejer för att montera värmare... Men jag tycker att det borde finnas ett färdigt "kit" att bara slänga i bilen i princip. Diesel-räsern |
|
|
Kanske finns ett kit . Men jag skulle nog låta någon kunnig montera den fast jag är rätt hajj på sådant . det är ju hur mycket prylar som helst att tänka på där som kan gå fel . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Det finns ju ett kit i ETKn.... och vänliga reservdelskillar brukar skriva ut installationsinstruktioner åt mig. Dessa liknar IKEAs steg för steg anvisningar. Jag är inte helt handikappad och brukar lyckas med lite kluriga installationer men man blir lite orolig när det innefattar ingrepp i bensinledningar m.m. Man skulle behöva höra från nån som gjort det om det finns några fallgropar? Jag vet inte vad en verkstad tar i arbetskostnad för detta? |
|
|
Skulle tro att det kostar en hel del på verkstad . Men det kan vara värt kanske så gäller inte försäkringen vid brand om du gör det själv men det är bara en gissning . Fast får du en sånn beskrivning så är det ju lungt . Se bara till att ta det lungt och metodiskt tex lägg bensinslangar och kablar frånskillda osv . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Skulle tro att det kostar en hel del på verkstad . Men det kan vara värt kanske så gäller inte försäkringen vid brand om du gör det själv men det är bara en gissning . Fast får du en sånn beskrivning så är det ju lungt . Se bara till att ta det lungt och metodiskt tex lägg bensinslangar och kablar frånskillda osv . M som i Motor M3 CSL nice |
|
Borg |
Har monterat en i en V***O 960, inte så svårt. Finns lite instruktioner om hur den skall monteras (vinklar mm). För bensinen drogs en extra slang som gick rakt ner i tanken, fanns förberett hål där bensinpumpen sitter. Elektriskt så kopplade man in den så att kuppefläkten gick när den var igång och styrde den med fjärrkontroll. |
|
Aalto jag mailar dig sen Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.