|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som har några bilder på sina avskärningar på konisk filter till sina M5 e34 ska avskärma mitt luftfilter och behöver ideer!!!! tack på förhand Mauricio P.s: Bilder kan skickas till Mauritx@tiscali.se | |
|
kolla denna en av de finaste jag sett Länk M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
För övrigt en kille här på sidan som heter Fredrik M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Ser ju snyggt ut på bilden, men kan knappast kallas för avskärmning. Åtminstone inte en sådan som en M5:a skulle behöva för att inte ge sämre effekt än i original! Det gäller att få in så kall luft som möjligt in i motorn. BMW original (åtm 3.8 litersmodellen) tar all luft framför motorrummet. Här står också en del intressant om detta: Länk Per L |
|
|
Provade för några år sedan med öppet filter till min förra M5 (3,6l) Problemet var att det är ju så trångt i M5'ans motorrum, inte fick jag iallafall någon slang som skulle förse motorn med luft att rymmas. Kanske en trädgårdsslang:) Ta bort ena strålkastaren? -Imte så snyggt, men då måste filtret få luft iallafall. -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Hej igen kan någon skicka en länk på motorrummet i en M5 ? Går det inte med en längre bit siliconslang då . Måste ju sitta en luftburk på dom bilarna med som man då tar bort ?? M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Glöm inte hålet i huven om inte antalet HK skall minska.... Det räcker att lufttemperaturen skall öka 5 grader så märks det på sjunkande kraft.... Tänk när kompisens motor får 15 gradig luft och din får 50 grader.... Visst låter det fräckt men om du vill ha det tekniskt rätt så sätt ett sport i originalburken istället.... Länk |
|
|
Eller gör en ordentlig avskärmning + led upp kalluft till filtret. Går ju använda sig av originalboxens lufttillförsel... Så ska åtminstone jag göra.... Då suger filtret kalluft.... --- Mvh. Robban Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.