|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
stefant; Håller med dig till 110%!! Helt klart den snyggaste! Alla andra har nog missat att e28:an finns *ler* Länk |
|
| Jag har ej missat e28. Då jag håller på med en M535 i garaget och har ägt 3 st andra. Gkorde misstaget att köpa en e30 och vill nu tillbaka fort. e28 bmws mest förbised modell förstår inte varför fler inte gilar den. | |
|
Den snyggaste som gjort är e60 den är så otroligt snygg, graciös, muskelös, elegant och lyxig allt på samma gång tycker jag. Framförallt fronten kolla bara Länk En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
targa; Har också haft en del andra bilar så som e30, e32, e21 samt e34 fast jag håller mig till e28 då det är min absoluta favorit! spookshow; tyvärr kan jag inte hålla med dig :-( Har kört några nyare BMW och tyvärr tilltalar de mig inte. Gillar gamla, klassika BMW. Men som tur är så tycker vi alla olika. Länk |
|
|
Ja det är tur att vi är olika, missförstå mig inte inget fel alls på e30, e28 o.s.v riktigt fina bilar och fina klassiker som man vrider på huvudet och tittar efter när man möter. Men e60:n är en som för i.a.f mitt hjärta att slå till en extra gång när man ser den. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
spookshow; Visst är den väl fin, e60, men ingen bil jag skulle köpa. För min del tycker jag att den är lite för rund och bullig. Länk |
|
| Hva er fint med det gamle E28-skrotet? (Skyt meg gjerne). E30 er kulere, og E24 ser riktig mektig ut. Tycker spesielt om hjulbuene bak på den. | |
|
Morten > Finns det nånting som inte är fint med en fin E28? Det bästa är helt klart motorljudet från 3,5:an. ///Jesper |
|
|
Hejsan igen! Liten körupplevelse redogöres härmed: E28 M535 ligger bakom ett 24meters ekipage...Slänger i 3:an trycker "pellen" slungar sig om med ett härligt vrål.Vibrationerna/känslan/närvaron sprider sig raskt i kroppen..Och man är så full av beundran vad denna 80-tals konstruktion "mäktar med",wunderbar... :) Sen om denna bil är den "läckraste" BMW'n återstår väl att diskuttera ;) Men bäst är den naturligtvis :) Mvh Janne. |
|
Sandro |
E24 eller E28 är dödligt läckra. |
|
Är det bara jag som inte tycker att e28 har åldrats lika mycket som andra 80 tals bilar, tex saab, volvo, vw etc etc. Dom känns mycket nyare än vad dom är, designen syns att den är från 80 talet men kännslan säger något annat. Har ingen erfarenhet av e24 men jag mistänker att det är ungefär samma sak med den trots att grunden kommer från 70 talet. (dom bytte väl front och lite prylar under tidens gång) Min 733 -80 tyckte jag man åkte skönare i än min farsas pegout 406 -01 trots 21 års skilnad. Ok alt var inte bätre tex däcks och vind ljud, men själva sitt och kör komforten är bättre i en gammal e23. Kort sakt bmw från 80 talet är nog bland det trevligaste som gjorts, med reservatiner för några 60 och 70 tals modeller. Mvh Patrik |
|
Perkka |
E28 kom -82 och är väldigt omodern... E34 är en klassiker, nästan tidlös... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
E28:an är klassikst tidlös med fin linjer. Läcker helt enkelt! Några ord från min sambo (BMW-beroende): "Just E28:an är lagom stor utvändigt och invändigt, mycket bra slitstyrka, "lagom" rostbenägen och rimliga reservdelspriser och god tillgång på delar." Länk |
|
| BMW-tjejen: Är det trx fälgar du har på M535an? | |
|
Targa; Ja, det är TRX-fälgar. 220/55 390... Länk |
|
| Trevlig trevligt. Det är inte så ofta man ser sådana nuförtiden. | |
|
Liknande tråd har varit på tapeten tidigare och jag säger fortfarande samma sak: Det finns inga fula BMW! ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Rätt Magnus M,men...>> läckraste<< BMW'n måste väl ändå kunna utses ;)) Mvh Janne. |
|
|
Targa; Jag tillhör den skaran som gillar orginal och har därför letat upp nya Michelin TRX till min bil. Vad har du själv för fälgar på din M535:a? Länk |
|
|
Janne: Okej då... jag är lite svag för 2000cs Annars hamnar faktiskt E30 rätt högt på listan. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.