|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Om du forskar lite mera så ser du att den var vidare utvecklad från M8 maskinen (Som var på 5,4 liter). | |
|
Det är sant. Ville bara inflika lite fakta eftersom du skrev att det var M8 motorn (S70/1) som sitter i F1:an. ///Jesper |
|
|
Är det bara jag som tycker bäst om E28? Länk |
|
Perkka |
Dekker: Den version av m635 csi som såldes i Nordamerika hette just M6.. Det går att läsa i denna tråd: Länk www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
BMW-tjejen > Nej, du är inte ensam om att tycka bäst om E28:an. Här är åtminstone en till..:) ///Jesper |
|
|
Bra att det finns fler som uppskattar just denna kaross! Tycker att den är läcker.... Länk |
|
|
J.Dredd: Hade för mej att 850CSi var S70/1, men hade tyldigen fel? Verkar som 850CSi maskinen heter S70B56.. Tänkte bara eftersom M8 maskinen var på 5,4 liter och okänt antal hästar?(mellan 500-600) så borde S70/2 vara en uppborrad version av den. |
|
Perkka |
Endast M535 är snygg utav E28-orna tyvärr... Höll på glömma Alpinorna som är baserade på denna kaross (pust)... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Tycker också att BMW "oldtimers" är snyggast. E28 och framförallt E24! Länk Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
Men senaste M3 Csl är den brutalaste BMWn jag sett och rätt snygg med . Sen är det nog M5an som är snyggast tycker jag . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
M5 fälgarna är ruskigt läckra mums. M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Perkka; Håller med dig om att M535i är snyggast men lägger till M5 och Alpina B7.... Länk |
|
Perkka |
BMW-tjejen: Jag nämde ju Alpina :) M5 E28 finns ju även utan M-kjolar osv, så den är inte alltid så snygg... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Perkka; Ja, det vet jag att du gjorde! :-) Jag gillar skarpt M5 E28. Min sambo har en M5 E28 och den är läcker...trots att den inte har några kjolar. ;-) En riktigt rolig bil att köra.....*ler stort* Länk |
|
|
Lasse Kong; Vilken M5:a menar du?? Länk |
|
|
Är personligen helt såld på E38:a med stora fälgar och ngt sänkt. Inget annat tjafs med kjolar och grejer... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Den senaste M5an är så snygg så det är knappt på riktigt =)) M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Codriver; Håller med dig att de snyggaste bilarna är de som inte är "plottrade". Jag tillhör den skaran som inte vill ändra något på bilen. Hade fram till igår, orginalstereon från -85 i min bil men nu gav den upp så jag var tyvärr tvungen att byta...:-( Det är det enda på min bil som inte är orginal...mattorna också för den delen.... Länk |
|
|
Dekker: Stämmer bra. 850CSI har S70 motorn. S70/1 är prototypmotorn som utvecklade 550hk. S70/2 skiljer en hel del mot S70/1. Bla jobbade dom mycket hårt på att få ner vikten på /2:an. ///Jesper |
|
|
Nu har ni allt missuppfattat :P Det är E28orna som är det vackraste BMW någonsin har tillverkat. På med ett par 18" Hartge så är det fullbordat :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.