AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
493

Slutväxeln?

Såg en bil på trafikmagasinet som hade fel på slutväxeln, och dom sa då att det kunde komma missljud från den. Jag har oxo missljud som kommer bakifrån på bilen. Om det är slutväxeln, vad kostar det då att fixa? Ljudet är mycket störande så det skulle vara bra om nån kunde hjälpa mig.
Bilen är en 525i-92.

zi
230
zigge
740iA -96
Missljud i slutväxeln är väl standard på de flesta BMW efter många mil. De kan låta hur länge som helst utan att rasa. Min 320i -87 hade vinande från slutväxeln efter 16000 mil. Körde 5000 mil innan byte då till en helt ny som jag fick tag på via annons på BMW-power. Den har sedan dess gått 10000 mil utan att ha börjat väsnas. Min nuvarande 525:a har gått 25000 mil och är ljudlös! Men det beror sannorlikt på att oljan har blivit bytt med jämna intervaller. Renovering kräver specialverktyg. Och när jag frågade Förenade Bil vad en ny slutväxel skulle kosta, så fick jag ett pris på 7100:-, och det tycker jag inte var så hemskt dyrt. Vad en renovering kostar har jag inte en aning om. Annars kan man ju ha tur och hitta en beggad som inte låter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.