|
|
|
|---|---|
|
Ska sätta in ett neonrör i skuffen och skulle vilja veta, vars ska man koppla pluskabeln, minusen kan man ju köra direkt på batteriet, även plus men då lyser ju röret hela tiden, men skulle vilja koppla pluskabeln någonstans så att neon-röret bara lyser så länge stereon är på, någon som vet någon gömd kabel eller liknande ? ?? Mvh Fredde | |
|
Du har väl en remotekabel från stereon du kan använda? Lämpligtvis genom ett relä! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej Kanske man kan använda sig av uttaget för remote på slutsteget ? eller ? ligger det inte ström på den hela tiden ? Mvh Fredde |
|
|
Hej igen Vilken typ av relä skulle det vara isåfall ? Mvh Fredde |
|
|
Du har nog inget uttag för remote på steget, snarare en ingång för remote. Remoten från stereon skickar ju ström för att genom ett relä t.ex. starta ett slutsteg eller skicka upp en elantenn. Likadant kan du använda denna strömmen för att genom ett relä skicka ström till neonröret... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Eller varför inte på kontakten till ordinaire belysning. Då lyser det bara när luckan är öppen. Mvh/Bebrel |
|
| Nja, vill att den skall lysa bara då stereon är på! | |
|
Varför ska det lysa när luckan är stängd och ingen kian se det då? Koppla det i så fall så att det tänds när luckan öppnas endast när stereon är igång...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Hmm....men hur fan ska man koppla då ?nja.. kanske man kopplar den så att detn lyser bara då man öppnar luckan, låter somen bra idé. Då göller det bara att ta reda på vilken kabel man skall tjuva på ! | |
| Du kan ju koppla två reläer i serie så att det bara lyser när båda reläerna har dragit. | |
| har varit och joxat lite.. snodde plus från taklampan bak, så nu lyser det bara då man öppnar någon dörr. Blev myckjet nöjd faktiskt, | |
| När jag kopplade in neon så stal jag ström från en lampa i askoppen.. Detta var dock på min 320 -94, Vet ej hur det fungerar på E46:or... | |
|
jag kopplade mitt skitneon :) till vanliga kontakten i bakluckan så det helt enkelt lyser när luckan e öppen! mvh johan tänka sig att första bilen skulle bli en kryssare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.