|
|
|
|---|---|
| Hej,har en problem på min 325a,det är så att mina bakdäck tar i och sliter däcken på sidan har 10 tums breda 17" fälgar bak med 245/40 däck,vad kan man göra jag har orginal fjädrar...tacksam för svar | |
Svärd |
Spacerplattor om det är på insidan det tar i, vilket jag misstänker eftersom du nämner fjädrarna. Finns att köpa lite varstans. Att placera mellan bromsskivan och hjulet. Men då är risken att det kanske tar i skärmkanten istället. Men den kan man ju "rolla" ut. //Martin |
| Smalare däck och fälgar? | |
| det är inga problem på insidan,det är skärmkanten som är problemet,jag har sett några i tyskland som har ännu fetare fälgar utan att rolla skärmkanterna | |
|
Antingen kan du begränsa fjädringsvägen så att däcket inte kommer upp till skärmkanten, det kan bla göras med gummiklotsar på stötdämparna, eller så kan du montera smalare däck som inte tar i skärmkanten, eller så kan du valsa ut skärmkanterna hos en däckfirma, eller så kan du skicka fälgarna till en firma som modifierar inpressningen, tex Intera.. Om det går att modifiera inpressningen beror bla på godstjockleken i fälgens centrum så den lösningen fungerar inte för alla fälgar.. |
|
|
Hej rolla skärmarna . Förmodligen Breddar dina fäljar mycket utåt och det gjorde nog inte dom du har sett med fetare hjul . kanske går med 235 men det är nog max tror jag har sett nått om det på forumet här . om du inte vill byta fäljar helt . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Jag har 10.5*18" på mina fägar och 255/40 bak jag svarvade av centrum på fälgarna 4mm och slog ut skärmkanterna med hammaren lite granna |
|
Dark Rider |
Tottano1:hur blev lacken efter utslaginngen han sprack inte? man ska väl helst valsa men ingen verkar pysasla med den verksamheten uppe i norr??!! skulle behövt på min e36 skrapar i tid och otid. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.