|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har en 528 e28 med ett dunk eller klonk i axeln när jag börjar att rulla.Jag har kollat bussningarna och har hittar tre st som sitter på hö sid de glappar.Men när jag kollar på feltema eller mekonomen så hittar jag inte alla bussningar är det nån som vet var man fixxar de eller om man kan bytra mot teflon edyl.Mvh Björn Kör SAAB på sommaren snabbaste bilen med framkrafs samt 4 hjulbultar.Nån som vill Rejsa?????=) 297hk/485nm@6200rpm | |
|
Hej 9kt16, Min erfarenhet av e28´s bakvagn är att det mesta kan sitta lite halvglappt utan att man märker av det, förutom silentblocken (bakbalks-bussningarna). Kolla bilden i länken till motornords reservdelar: Länk nr.1 är silentblocket. (Det hittar du även på biltema och mekonomen) i 9 fall av 10 är det dessa som klonkar. nr.2 (styrlänkarmen kan vara rejält glapp utan att det märks) nr.3 bärarmsbussningen brukar hålla länge (dessa går nog att hitta även i teflon) |
|
|
Hej! Undrar om nån av er vet vars man kan få tag på en bakaxel från en m535:a och vad dom har för utväxling, så man inte får en bil som går långt över hundra på tvåan och blir seg i starten. MvH Björn |
|
|
Hej Powertoy då var det som jag trodde.Det är bara till att beställa då.Jag provar först med silent blocken så får jag se vad som händer.Jag skall ut på en liten resa med bilen så det lär ju märkas om det är ok.Tack för hjälpen Mvh Björn Kör SAAB på sommaren snabbaste bilen med framkrafs samt 4 hjulbultar.Nån som vill Rejsa?????=) 297hk/485nm@6200rpm |
|
|
Rejsa skulle vi kunna ordna när jag köpt min drömbil M3 . Fast det skulle va rätt sömnigt att köra mot en Saab =))) Näe skämt åsido ska inte tracka Saab så mycket nu dom går ju bra men satans vilket skit att skruva med dom som man får göra i tid och otid . Vilket man får gåra om man har en morsa som handlade en utan att rådfråga nån annan . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
JO tyvärr är det så men pepparpeppar så denna SAABen har hållt hela säsongen utan nått pajjat.Men den skall ju trimmas lite till.Vill ju inte ha däng av en M5.För di däringa M3orna är ju ingen match =).Mvh Björn Kör SAAB på sommaren snabbaste bilen med framkrafs samt 4 hjulbultar.Nån som vill Rejsa?????=) 297hk/485nm@6200rpm |
|
|
Du måste skoja att du kör ifrån M3 or med din slaab oops menar saab jag tar gärna ett race mot dig om du har vägarna förbi malmö. Snart 410 hk 622nm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.