AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
541

Problem med vindrutetorkarna

Märkte idag i hällregnet på vägen hem från Rosersbergs slott att "normalfarts"-läget på torkarna inte fungerar som det ska. Istället för att vifta hela tiden går de på intervalltork i både läge 1 och 2. I läge 3 däremot viftar de som de ska. Kan det vara något relä som spökar? Tvättade motorrummet igår så det kan ju ha kommit in fukt någonstans. Hjälp!

__
///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Jag hat märkt att när man har dom i läge2 och står stilla typ rödljus så går dom över till intervall fär att sedan bli normal när man kommit över kankse 10 km/h... kan det vara något i den automatiken som hängt sig??

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
TheMaztr:

Med tanke på din puts så är det med största sannolikhet vatten/vax eller annat medel som är boven i dramat:))

Lycka till

Ps.jag åkte GT3 från träffen:))))
defiant: Det var som sjutton, har faktiskt inte tänkt på det förut! Får kolla det imorrn när jag ska tvätta bilen (andra gången på 2 dagar). Kör ju aldrig i regn i vanliga fall, så torkarna är mest avstängda.

starre: Verkade ju inte helt osannolikt iaf :) Btw, hur mycket fick du tjata för att få åka med? :D

__
///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

defiant, det som du skriver är ju standard, inbyggt från fabriken men att det där hänger sig verkar skumt. Måste vara reläet som styr den funktionen.
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
jag märkte det av en tillfällighet, i början trodde jag det var fel på dom oxå..

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.