AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.892

Jag får inte upp motorhuven!

Marcus N
Har någon erfarenhet av samma problem? Motorhuven går inte att få upp på min M Coupé. Jag har varit på BMW verkstad men dom fick inte heller upp den, utan gav mig en ny tid och snackade om att ev skulle måsta slita ut grillen! (som då såklart skulle bli förstörd) Är det verkligen enda lösningen? Dom tog bort skärmen men kom inte något därifrån.

Macke
Hur fick dom bort skärmen UTAN att öppna huven???? Vinkelslip?

___
Min sida: Länk
hmm, med lite ståltråd eller packband för man upp det mesta men kolla på en annan Z först så du ser hur allt ligger.
Tyvärr har jag inte haft den äran att titta under en Z huv.....

Länk
Marcus N
Ursäkta min otydlighet, dom tog bort plast innerskärmen.

Macke
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Kilen: om du är i GBG kan du få se under min huv :o)

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
Visst, om jag får titta under din huv så får du titta under min....

Länk
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
vill du se den live eller räcker det med en bild?? :o) bild kan du få i kväll redan...

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
bl
61
bln
Z3 M Coupe -99
Marcus,
Hade liknande problem för ett år sedan. Troligtvis är det så att den tunna metallarm som skall öppna haken på huven har blivit böjd. Jag fick ta en tunn pinne och försiktigt sticka in och öppna för att därefter böja till metallarmen. Inga problem därefter.

Lycka till
/bln
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Skapade en tråd om samma fenomen precis när jag hade köpt min Z3M. I mitt fall var det som så att bara det ena huvlåset hade låst, med resultat att huven varken gick att stänga helt eller öppna. Om du har samma problem så sitter huven lite lösare på ena sidan.

__
Länk
Marcus N
Wolv det låter precis som på min bil. Hur fick du upp huven?

Macke
Markus, Har du pratat med förra ägaren? han kanske kan ha den lösningen du söker efter? om jag inte har helt fel så har du Carténs gamla bil?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Du får försöka rycka och slita lite...tryck/ryck om vartannat. Du kan försöka trycka ner den sidan som inte är låst och då ska det gå att öppna som vanligt.
När du sedan fått upp huven så se till att trycka till ordentligt så att båda huvlåsen låser...

__
Länk
Marcus N
Z3c 4 ever! -Jag har pratat med honom men han kunde inte bidraga med något.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Marcus, hur gick det med huven?

__
Länk
Marcus N
Den går inte att få upp!

Macke
Grillen är i plast. Inte dyrt alls - låt dem kapa bort grilbladen och försöka innifrån.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.