|
|
|
|---|---|
|
Va tycker ni? Har en svart inredning, lite mat sådär, men det tycker jag e lite snyggt! Men så har jag funderat på att köra lite Cockpitsh. på allt ihop, för att det ska se fräscht ut´. Men frågan är om det bli för glansigt, o känns som en gammal passat? Har ni några erfarenheter? Dela gärna me er! | |
cramo |
jag tycker det är bättre att rengöra ORDENTLIGT med nått vinylrengöringsmedel Smartabs tex så får man den där nybilslooken.Det blir för glansigt med Cockpitshine |
|
Hej! Prova Meguiars 40 Vinyl and Rubber! Helt klart det bästa enligt mig... Bara att spruta på en liten svamp och sedan e det bara att stryka på alla paneler. Förövrigt så är det extremt drygt! En flaska för 260kr räcker typ ett år vid normal användning. Mvh Tobbe |
|
|
Okej Tobbe, men hur ser det ut då? rent, eller väldigt blankt? För det viktigaste e ju att det ska kännas fräscht, inte som man sitter i en gammal passat som sagt :P |
|
|
Rent, fräscht, luktar lite nybil och det blir inte glasigt. Man får snarare mera djup i plasten! :) Mvh Tobbe |
|
| Smidigast e att köpa en cockpit shine vinylsvamp. Slipper man den plastiga & glansiga ytan. Lätt att använda oxå. Inget spryande. | |
| Jo det e smidigt. Men synd bara att den tar slut efter 3 tvättar =( | |
|
Låter bra Tobbe! men vart kan jag komma över en sån flaska? |
|
|
"Smidigast e att köpa en cockpit shine vinylsvamp. Slipper man den plastiga & glansiga ytan. Lätt att använda oxå. Inget spryande." På min svarta inredning ger den totalt flottig och blank look, dessutom fastnar allt dam på inredningen efteråt.. Använder själv Armor All-Matt och den är mycket bra, lättanvänd och ger nybilskänsla. Inget kladd, inget dam som fastnar. |
|
|
oj, damm ska det stå, på två ställen =[ pinsamt... |
|
|
För tusan, ingen cockpit shine-svamp! Det ska se rent ut, inte flottigt!! :) Meguiar 40 som sagt, rent och fräscht bara... |
|
|
Armor All Matt går också bra för övrigt, Meguiar är snäppet vassare dock... |
|
|
Daniel: Det hade väl varit utmärkt om damer "fastnat" (=stannat kvar) inne i bilen genom att använda Cockpitshine!!!!!? /PTR ;o) |
|
|
Hej Cockpitshine går helt bort. Om man gillar flottiga inredningsdetaljer kan det väl vara ok, dock bör man varna alla som åker i bilen så de vet att de ska ha på sig regnkläder inkl. handskar. "Cockpitshine" look kan man fixa riktigt billigt. 1. köp en svamp på OK (utan schampo) 2. köp matolja i en vanlig affär. 3. Häll matoljan på instrument panelen och alla andra plast detaljer. Använd gärna en pensel doppad i matolja på svåraställen. 4. Tag svampen och fördela den fina glansen, var inte snål med oljan. OBS!!!Ett litet bonustips är att ta litet parfym i matoljan för att få en fräsch doft som matchar den nu glänsande inredningen. Nu var jag kanske inte helt seriös... Wallace |
|
|
Wallace> Vad anglofilerna kallar en "oily rag restoration", med reservation för ev. stavfel. Dock brukar dom bruka motorsmörja. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Instämmer med Daniel Sjölund mfl. Cockpitshine-svampen är det flottigaste man kan hitta! Kör med Meguiar 40 vid "fintvätt" och Armor All till "vardags". Armor funkar bra men "Förtian" är BÄST! Luktar väldigt fräscht också! Som en immig soluppgång, en varm sommardag i ett grönområde. NEJ jag svamlar inte! En dag då jag var ute och spatserade i grönskan en soluppgång i somras kände jag att "vad f*n....här luktar ju Meguiar 40!!" :DD Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Låter as bra grabbar, men vart kan jag köpa Meguiar 40 ??? tacksamm för svar, eftersom jag inte har en aning :P |
|
|
Hehe... Man kan köpa Meguiars 40 här i Sthlm på Sthlms bilvård :) Annars vet ja faktiskt inte... Ring å fråga Jörgen på Sthlms Bilvård om han vet ngn som säljer nära dig =) Mvh Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.