AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.874

Info 850iA vill ha tag i fjäderben och vill ha kontakt med någon som kan 850

850ia91
Tjena!
Jag har just inveterat i en 850iA 91 DET VAR MIN SAMBO SOM VILLE HA EN BIL ATT ÅKA MED NÄR HON SKULLE Handla.
Men jag har lite problem.
Jag behöver 2st beg fjäderben fram mina är helt slut. När man åker i 90km/h så blir det aatt vibrera "mycket" alltså men inte alltid,jag har balancerat däck och de är ok? passagerar stolen funkar ej det händer inget alls men det verkar ju helt osannolikt att alla motorer gått sönder "Ideer???
ABS och Anitsladd lampan lyser det hände efter besiktningen helt plötsligt. ideer???
Skulle va tacksam om någon vill hjälpa till och fixa grejer till bilen för det suger att åka en landsvägs racer som beter sig som en POLSK ?? över hela vägen när man åker
M;vh
Ted

850iA
Svärd
Har man köpt en 850 som shopingbil har man väl ekonomi att köpa nytt och felsöka på BMW eller?? :P Nejdå, jag är bara avis, men visst ska du ha nya fjäderben isåfall!! ABS-lampan måste du nog släcka via diagnosuttaget är jag rädd för. Min började också lysa helt plötsligt och det var kontakten under pass.stolen som glappat lite. Men den släckte BMW för ett par hundra och den har inte tänts sedan dess. Att antisladdlampan lyser är väl bara kul med en sådan bil... då är ju systemet urkopplat.

//Martin
netz
Har du EDC på din så får du hosta upp ~11k inkl nav,per st det finns bara orginal att köpa. Har du vanliga gasdämpare kan du handla nya till hyfsade priser på BMW eller kolla t ex Länk
Länk
Länk
Ang stolen:kolla om du har spänning till den
Har du provat att nolla boxarna genom att koppla bort batterierna i 30min det kan återställa ASC´n i alla fall.

Grattis till inköpet
850´n e ju en perfekt choppingbil hehe :-)))
Cr
11
Crille-76
850iA -91
Håller med att 850´n är en perfekt choppingbil .
En ica kasse i varje baksäte, kassen rör sig inte en centimeter...

Bilstein stötdämpare fram = 3495:- /st
Bilstein stötdämpare Bak = 2995:-/st

Svärd
Var nog lite snabb när jag skrev mitt inlägg. Det var ju inte ABSen jag hade fel på, det var ju Airbagen. ABSen har ingen kontakt under passagerarstolen, såvitt jag vet!!!

Har du kollat att alla kopplingar sitter ihop under stolen.

//Martin
850ia91
Tack för alla svar.
nu har jag fixat dit nya fjäderben och nya bromsar fram.Stolen är också fixad skadad kabel... Är det någon som vet om man kan justera styrväxeln för den är lite glapp. Sen har jag upptäckt att bilen läcker olja när man gasar på lite kommer från vänster sida på motorn svårt att se vart det är ju gansk mycket grejer ivägen.
Men det ser ut som det kommer under ena fördelaren sitter det packbox där eller. För det kommer olja på avgassystemet så det ryker lite efter en gasning.
En sak till det lukta bensin om bilen när den är kall och man startar den när den blir varm slutar det.
Mvh
Ted

850iA
Styväxeln har två justerskruvar jag skruvade in min ca ett kvarts varv.den jag kom åt,=) det ska bara vara glappfritt med hjulen rakt fram dra ej för hårt!
var handlar man stotdampare ?
Mvh Mats
Angående bensinlukt.
Detta fanns att läsa på Länk

Standard leak seems to be two fuel lines behind the engine. It requires removing the cabin filter housing to see the lines.
Replace them even if you can't see a leak because they become porous and "Sweat" gasoline when under pressure.
That seems to be the consensus from the Roadfly owners of early 850's and it is a common problem
Köpt stltdämpare på bmw 2300st bak man måste även beställa skyddsrör och "genomslagsgummi" kostar nåra hundra till.

tack för tipset om soppalukten, slangarna var kass på min med,även slangarna under vid filtren.
pl
109
plextor
850ia -91
335i E92 -07 V4
Om du söker fjädrar har jag 4st org som gott 100 mil.

//Crille
var fins dom? och vilken bilmodell Ia eller csi ?årsmodell? pris?

mvh ;Mats
pl
109
plextor
850ia -91
335i E92 -07 V4
Dom finns i Borås har suttit på en ia -91 ang så kommer jag inte ihåg vad dom kosta, men ge ett bus så får vi se. Ligger änndå bara och skräppar

c.hedin@home.se
0707674376

//Crille
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Lyfter tråden lite!!!

Är det någon som har bytt till Bilstein stötdämpare fram?

Enlig BMW om byta om ej bytt tidigare så måste man byta stödlager, hjullager, diverse packning och brickor om man byter
dämpare fram original. Någon som vet kan??

Mina dämpare fram börjar bli slitna nu :-(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.