AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.251

Bilen stannar när den blir varm!

TA
2
TAZ
518i -90
HAr lite problem och undrar om det fins någon som kan hjälpa mig.
Till problemet: När bilen blir varm så stannar den = ( Men låter man den stå ett litet tag så startar den igen! ÄR det någon som varit med om detta problem förut?
Har pratat med en person som sa att det kunde vara Vevaxel positions givaren som det är fel på! Kan det stämma?
Bilen är en 518i -90

Första BMW:n
Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Hej!

Vet ej hur kablarna är dragna på BMW. Men när detta hände på min bil dock ej en Bmw, så var det beroende på en kabelbrand fram i motorn, som går till reläerna fram i motorrummet som styr bla bränsleinsprutningen mm. Fenomenet var bilen gick hur fint som hellst sedan så dog den bara, fick stå i 5-15 minuter funkade igen tills bilen blev varm och dog. När den var så varm så att den dog så kunde du köra sönder startmotorn, för att bilen ville ej starta igen;-(

Detta gällde en Alfa 164 (är väl kanske inte världens bästa bil vad gäller pålitligheten, men men detta kan tydligen hända andra bilar också)

Kolla upp om det evt kan vara en naken kabel (utan skyddshölje) som slutan att funka när den blir varm eller hamnar i ett visst läge.

Hoppas att det löser sig, lycka till!!

Beemer-Tompa

*PLATTAN I MATTAN*
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
TAZ:Har haft liknande fel samt lite andra symptom, bytte kamaxelgivaren, sedan fungerade bilen igen...

/Jake
TA
2
TAZ
518i -90
Tackar Jake..

Föresten Är det givaren som sitter nere vid kuggsivan?

Det är första BMW:n jag har ägt så jag är riktigt grön på denna bil..

Hur är det kan man plocka den från en 520i eller liknande??

Första BMW:n
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.