|
|
|
|---|---|
| Hej, någon människa som vet vad det är för skillnad på BMWs Business cd och Proffesional cd ??? Det sitter en business i brorsans bil 328 95a, och det sitter en proffesional i min 540 93a, han envisas med att säga att hans är bättre ?? är dem kompatibla med varandras system ??? MVH dexx | |
|
Är inte proffesional den med skärm, typ navigations systemet? Jag blev rekommenderad business eftersom den skulle vara möjlig att montera lågnivå på i motsats till proffesional. Rent allmänt är mitt tips att de låter bra lika. Byt högtalare om du vill höra skillnad. Fortsätt sedan med slutsteg och sub-bas. Mulle |
|
| Hej Mulle, nej den proffesional som sitter i min har inte ngn navi utan den är helt vanlig (storleksmässig vanlig DIN standard) Men min driver det stora systemet med 10 högtalare+slutsteg, medans hans driver det lilla systemet,frågan är om hans skulle kunna driva mitt system rakt av eller inte ??? MVH dexx | |
| Jag hade en Business CD RDS i min 540iA -94 med det stora ljud paketet och det fungerade utmärkt. Monterade även in en sådan i min B10 3,5 med stora ljudpaketet och det fungerade även i den. Har nu köpt mig ytterligare en Business CD som skall monteras in i min BiTurbo. Skulle dock vara intressant att veta vad skillnaden är mellan Business och Professional. | |
|
ja just det ja! Det var därför jag inte skulle ta professional! Den har för mycket BMW specifikt kablage och special förstärkare, och ska man montera in ett annat slutsteg (vilket var precis vad jag ville) så krävs total omdragning. Mulle |
|
|
okej,då är jag med ,men fortfarande så undrar jag över skillnaden mellan dem,eller finns det ingen skillnad på dem funktionsmässigt?? Och varför är det så mycket dyrare att köpa en Professional än en Business (hos BMW)??MVH dexx |
|
Tedde |
Hej! Jag har läst manualen (där både prof. och business finns med) och jag hittar ingen skillnad förutom lite design på knapparna (e39) kan det skilja på uteffekt? -monterade för övrigt baslåda med slutsteg med inbygg högnivåomvandlare, drog kablarna från taket (touring) ned till basen. Funkar skitbra med bra ljud utan brus. (12" i låda) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.