|
|
|
|---|---|
|
Jag hade en gamla JR sportluftfiter . De gamla ägare Hade borra en hål i den för att kunna skruva in den här tempgivare. Jag har köpt en ny luftfilter men som ni säkert vet anslutnings diameter på luftmängmatare en nästan hundra mm och det finns inget plats för att borra ett hål på den nya filter så tempgivare bara hänger ut. Men den konstiga är att jag har fått en mycket dålig tomgång... Varför, ska den här temp givare kontrolera också tomgång på bilen...???? M.V.H Mauricio Villasmil | |
| Påverkas eller inte tomgången av detta givare???är det någon som vet???? | |
|
Jag tror det beror på filtret, som i en tidigare tråd sagt, experimenterade jag lite för ett par år sedan med öppet filter. Jag fixade temp-givaren fast brevid filtret, inte så bra men det funkade. Om du just bytt till öppet filter behöver bilen typ lära sig tror jag, så var det på min, tomgången gick mycket dåligt kanske en dag, två, sedan funkade den igen.... Men kanske det också beror på att du inte avskärmat tillräckligt utan motorn får varm, mycketvarm och ibland lite svalare luft, kanske det kan leda till tomgångsproblem? Jag kan bara meddela att jag hade också väldigt ofta tomgångsproblem med öppet filter. -Köp insatsfilter istället. -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
BMW-original luftfilter är bäst, finns ingen förbättring at få med K&N-filter eller annan, bäst i test är original-filtern - säger de som vet (inte jag) M5touring register |
|
|
Jag skulle kunna sätta dit den original luftburken med det finns inte.. Alltså när jag köpte bilen fanns redan en Jr öppet luftfilter och jag fick inget luftburken...!!!! Killen som sålde bilen till mej så att min bil har varit trimmad av Köler Racing Det finns på min Databox en märke fråm Köler racing... De har också trimma grejer i motor men det är ingeting som jag kan konstatera men han så till mej om jag inte litade på honom kunde jag ringa till köler!!!! M.V.H MAuricio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.