|
|
|
|---|---|
| Detta är lite pinsamt, jag kan inte hitta fördelaren på min 520 e34. Samma sak med tändstiften, jag har hittat tändspolarna under en plastkåpa, men inget mer. Jag trodde jag skulle hitta några tändkablar, men tji fick jag. Min instruktionsbok (som f.ö. är skriven på tyska) tar inte upp tändstiftsbyte alls. Hjälp mig nån innan jag blir knäpp, vill inte riva ner halva motorn för att hitta tändstiften och fördelaren. | |
|
Titta här så blir du klokare: Länk Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Det finns inga pinsamma frågor! Forumet är till för alla typer av frågor. Jag gissar lite nu, men jag tror att det är ungefär så här: Eftersom det sitter en spole på varje stift så behövs ingen fördelare (och således inga kablar). Stiften sitter direkt under respektive spole. Mvh /Pewe |
|
|
Pewe har alldeles rätt. Det finns ingen fördelare på M50-motorn. Så det är inte konstigt att du inte hittar någon... Och som sagt var, det finns inga pinsamma frågor. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
| Aha, nu hänger jag med, tack för svaren! Jag trodde nästan att alla bilar hade fördelare eller motsvarande, så nu lärde jag mig nåt :-) | |
|
Och ca pris på var och en av dessa tändspolar ligger 500:- .... ( tur man inte har V8 längre..) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.