AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
919

Vart tar alla BMW-verktygen vägen?

Visa användare
80
Mr. M5
Alpina B10 V8 -98
325 -93
635 CSI -82
Har försökt komplettera min vertygslåda i flera år, letat på skrotar o.s.v. men aldrig hittat något verktyg. Hittade i och för sig i en bil på en skrot, men när jag skulle köpa dem så fick jag till svar att de inte var till salu. Vart tar alla vägen?

BMW - Illud iterum dicere potes!
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Bra fråga, jag har ett antal teorier om detta mystiska fenomen. En grej kan ju vara att folk är lata och slarviga och inte orkar eller kommer ihåg att stoppa tillbaka verktygen i verktygsfaket när man skruvat lite och är trött (utifrån egen erfarenhet). En annan kan vara att på skrotar köps eller "lånas" verktygen väldigt snabbt när en bil kommer in.

En sista förklaring kan vara att när man byter bil så flyttar men över verktygen till sin nya BMW...eller bara behåller dem....

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Verktygen finns mig veterligen att köpa ganska billigt på BMW!

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Det ända som fattas i min låda är den där hylsan till orginal låsbultarna. skulle vara kul och ha en helt komplet sådan.
Cr
11
Crille-76
850iA -91
Har samma problem jag... finns aldrig när man behöver dom.
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Är det någon vidare kvalitet på verktygen så att man verkligen vill ha dem i (den riktiga) verktygslådan?
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
låsbulthylsan finns att köpa på BMW... kompletterade min för ca 170 spänn tror det var.. . man skall bara veta vilket nummer det var på hylsan,, ex. 17...

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
Är det hylsan till hjulbultarna ni pratar om så hade iaf jag köpt en ny uppsättning låsbultar.
Annars så är det ju någon gynnare där ute som har nyckel till DINA fälgar...

___
Min sida: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.