|
|
|
|---|---|
|
Hej Svågereländet ska inhandla vagn och har nosat upp en 316-96. Sv.såld, fullservad med bok, schiiiin, ecc, alu, cd, m.m. 18.000mil och svartmetallic. Sedan. Begärt pris 59.500:- Vad tror ni om priset? MVH Robban Länk | |
|
By the way, det är aaabsolut inte jag som har fått honom att välja BMW:))) Länk |
|
|
Låter som ett bra pris. Jag letade 316/318 intensivt nyligen, åt mor och sambo. Slog till till slut på en 316i -95 med komfortpaketet (AC, hissar, metallic, farthållare, fjärrlarm mm) samt CD, dubbla airbags mm. 12900 mil, svensksåld, fullservad. Kostade 60k på bilfirma (Asplunds). Det var ett skapligt pris jämfört med vad som fanns på marknaden, iaf om man ville ha en dokumenterad lågmilare. En -96a med lite mer utrustning dock med lite mer mil borde absolut vara prisvärd för 55k prutad och klar. Btw, även i mitt fall var det aaabsolut inte jag som fick dom att byta bort gamVolvon mot en BMW :)) Mvh /Janne |
|
|
Hej. Håller med Janne. Men kom ihåg att kolla att kammen inte är sliten då dessa brukar ge upp vid 18 000 mil. By the way; Det var inte mitt fel att en kompis köpte sig en 330 Touring förra veckan eller att farsan för första gången i sitt liv köpte sig en BMW, 318 E46. ;) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Mycket välutrustad 316 verkligen! Hyggligt pris. Finns nog fortfarande en grupp som endast kan tänka sig svensksålt och också kan tänka sig att betala extra för det. Kanske går det att förhandla ned priset ytterligare? /Simon |
|
|
bumper: hade m43:an det problemet med kam-eländet också? mig veterligen så är det m40:n som har broblem med slitna kammar!!! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
316/318 från 94 års modell har mycket riktigt M43. Det innebär bl a rullsläparmar istf glidsläparmar vilket sliter upp till 60% mindre på kamaxeln enligt BMW. Den har också kedjedriven kam och är nog att beteckna som skottsäker i jämförelse med de äldre M40-fyrorna. Tror inte kamaxelbyte är en faktor på den motorn. Mvh /Janne |
|
|
Bugar och bockar för era synpunkter och tips. Det blir en titt på bilen imorgon och om allt faller väl ut även ett bud. Svågern är redan heltorsk, utan att ha sett vagnen :))) 52 MVH Robban Länk |
|
|
Tjenare. Miss från min sida. Sorry. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Maha |
Jag tycker att pridet är rimligt med tanke på utrustningen och att den är sv. såld... om det är en handlare som säljer den. |
|
Svågern är i hamn. Det blev en 318 -94, sedan. Bostongrön, ecc, alu, sportstolar, sportratt, med mera. 1 ägare, fullsmockad servicebok, 12.000 mil och kusligt välvårdad, eller rättare sagt spökligt välskött. komiskt fräsch. Och han är sååå lycklig... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.