AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.325

Lång väntetid service

Cr
11
Crille-76
850iA -91
Vet nån om man kan kräva kompensation för lång väntetid för service ?
Bilen är inne på en försäkrings grej för byte av oljetråg plus byte av plast nerefter.
Lämnade bilen 2003-06-02 och har än ej fått tillbaka den.
Har ringt ett antal gånger till dom och de skyller på semester både här och där.
Ringde förra veckan och fick till svar att jag nog skulle få den då och att de skulle ringa mig.
Hörde ingenting och ringde ner på fredagen och kollade läget, Fick till svar att dom hade kört tillbaka den till lackverkstaden för de var missnöjda med lacken på kofångaren bak.
Ringde idag igen och fick samma svar som jag har fått ett antal gånger förut...skall jaga dom med blåslampa på lacken och att jag den borde vara klar nästa vecka..... hört det förut.

Någon som har varit ute för samma sak ?
Går det att slippa självrisk eller nåt dyligt ? (helförsäkrad)

..:: Åkt i en j_vla rishög hela sommaren ::.. kul ? NEJ !

Du får kompensation från ditt försäkringsbolag i form av en stilleståndsersättning för den tid bilen varit inne på verkstad. I mitt fall 75:-/dag.

/D
Cr
11
Crille-76
850iA -91
Behövs det nån speciell tillägs försäkring då eller för att få stillestånds grejen ? Har Länsförsäkringar.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Min polare hade sin bil inne på rep hos bmw efter en krock och han har LF precis som du fast med en tilläggsförsäkring som heter "MER" som inte kostar så mycket extra tror jag. Då fick han en vissa summa ersättning per dag. Minns dock inte hur mycket det var.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Riktigt pinsamt. Nära tre månader har gått och du har inte fått bilen ännu. Om det varit min bil skulle jag stäält till ett j***a liv, klappat till verkar´n eller ringt pressen. Jag blir förbannad å dina vägnar bara av att läsa om vad du råkat ut för. Tre månader...

Hoppas det löser sig å det snaraste.

MVH
Robban

Länk
Häng ut dem med namn o allt här till att börja med...

Länk
Cr
11
Crille-76
850iA -91
F_n Å ! Har ingen merförsäkring.
Kunde ju ha tjänat 93*75:- = 6975:- ....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.