|
|
|
|---|---|
| En slang som är kopplad till samma plastnippel som den stora slangen under insugsgrenröret, har gått av. Problemet är att jag inte vet var andra änden av slangen skall kopplas. Är det någon som vet var slangen skall kopplas? | |
| Ingen som har en aning? | |
|
På en diesel går den via en backventil ut till väster sida i mororutrymmet och trycks fast underifrån på något som jag inte vet vad det är, en givare kanske? Du blir säkert inte ett dugg klokare av det, men så ser det ut på en diesel. :) |
|
| Exakt var i vänstra delen av motorutrymmet sitter den? Sitter det någon lätt igenkännbar pryl i närheten? | |
| Den sitter rakt framför diagnosuttagen, det är en svart smal plastplugg på ovansidan. | |
| Det verkar inte vara samma som på min bil, för jag kan inte hitta nånting som ser ut som en vakuumslang alternativt anslutning för en sån, i närheten av diagnosuttagen. | |
|
Då är det inte lika, som jag anade. Då är det bara att leta efter en ledig plats.....hehe. |
|
| Funderade på om den kunde gå till nån pryl som styr tändningen, men var skulle den sitta? | |
|
Hur grov är slangen? FAF |
|
| Den är kanske 3 mm tjock, rätt tunn alltså. | |
|
kan den gå till temperaturstyrningen, i så fall sitter det en nippel på torpedväggen där slangen passar. FAF |
|
| Du menar inte slangen som går mellan spjällhuset och torpedväggen? Den är det inte i alla fall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.