|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det knepigt att byta lampa där? (Eller ska jag lägga ner projektet och bara lämna in bilen?) | |
|
Är det verkligen belysning där?? E34 av nyare modell har ju indikering i intrument huset och INGEN bel vid spaken MEN kan skilja på en äldre bil.. Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Vad menar du med "Belysning vid växelväljaren"? Om det är belysningen av automatväxelkulissen (P R N D 3 2 1) du menar, så har europiska BMW ingen belysning där. Det går dock att eftermontera de delar som satt på bilar sålda i USA. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Aha.... Nåja, tycker det är lite futtigt att där inte är belysning... Om man nu vill eftermontera, vilka delar krävs och var någonstans kan jag hitta dom? |
|
|
kan finnas på nån skrot som har en USA E34 (eller beställ hos BMW) men nästa fråga blir varför?? vad skall du på spaken att göra?? du drar i Drive-läget och sen är det bara att tuta och köra ( det är liksom halva meningen med automat att man slipper röra om i bensinen....) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
På www.e34.de finns massor av tips på tyska. Här är en dirktlänk till alla artikelnummer som behövs för att beställa sakerna på BMW, de kostar runt 200 kr beroende på modell: Länk Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Gasar-Magnus: Det handlar mer om estetik. Erik: Tack för hjälpen! |
|
|
hmm är nog inte så duktig på tyska men vad är det för delar man behöver där?? Och var hittar man denna pöastbiten med växellägen??? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Använd babelfish.altavista.com för att översätta, den gör det ganska hyfsat! Vilka delar du höver står i dokumentet och de finns att köpa på BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jo men inget som har gjort detta?? var finns denna täckbrickan då att köpa?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
ingen som vet? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Artikelnumret står ju i dokumentet jag länkat till Länk , allt finns att köpa på BMW! Så kliv in på BMW och säg att du vill ha 4-växlad kuliss: 51 16 8 147 468 eller 5-växlad kuliss: 51 16 8 147 469 Även artikelnumren till de övriga delarna du behöver, står beskrivna i länken. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har idag beställt en komplett ombyggnadssats hos BMW. Pris ca.350:- totalt. Så nu väntar jag bara på att få montera grejorna, tror det blir rätt läckert.... PEO |
|
|
Pesk: Har du alla artikelnr. på denna ombyggnadsats?? Beställde du med 4-växlad kuliss?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Nej...5växlad då jag har den lådan i min 740, och följande nr. 07509063579 51168356180 51168145555 51168147469 (5-vx kuliss) annars 51168147468 (4-vx kuliss) PEO |
|
|
Pesk: det har jag med 5växlad, men 5 växlad då är det väl 234DNRP! Har du fått grejerna? vad fick du med? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Helt riktigt....får grejerna om en vecka ungefär... dom får ta hem i från Tyskland.... PEO |
|
|
Fick telefon idag från BMW...grejorna har kommit, får dem med posten imorgon, spännande... jag åter kommer då, om hur det verkar vara i verkligheten att montera det.... PEO |
|
| Ska bli mycket intressant att höra hur monteringen går - känns som något man skulle kunna tänka sig att göra själv, faktiskt. Och det var ju rakt billigt. :) Hoppas på en väldokumenterad montering, Peo. | |
|
Vad fick du med från bmw?? Har tänkt beställa i nästa vecka, ska bli kul att uppdater min Bimmer! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Ramen runt växelspaken, en "ljusskena", en display, en lamphållare samt lampa 1,2w. Ska montera nu i helgen om jag bara får en stund över....julstöket ni vet... 3 barn som kräver sitt också med pyssel och julmarknad, som jag med glädje ställer upp på...så vi får se. PEO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.