|
|
|
|---|---|
|
Hej hej! Bytte fälgar till 17"'are i veckan. I samband med bytet har jag lagt märke till vibrationer som tycks börja i bakvagnen, och ju kraftigare dom blir vill dom sprida sig framåt i hela bilen. Trodde att det var bakhjulen som var i obalans, och visserligen var så fallet, men efter att ha balanserat dessa idag kvarstår problemet.. Tidigare (med dom gamla hjulen dvs) har jag haft ungefär samma sorts vibrationer vid ungefär samma hastigheter, men då har jag avfärdat det med att ett av framhjulen var skadat (corden dålig..) Vibrationerna kändes då även av i ratten, och inte så mycket i bilen i övrigt.. De gamla fälgarna var 15"'are, om det kan vara av betydelse! Hur som helst, vibrationerna uppstår vid 65-70 km/h, har en "peak" vid bra precis 85 km/h och upphör nästan helt runt 110 km/h. Sökte lite här på forumet, och någon skrev att hardyskivan gärna ger upphov till motsvarande vibrationer. Är så fallet? Någon som har erefarenhet? :) Har lite kass ekonomi, så jag vill inte byta delar i förvirring... Tacksam för svar som alltid =) // Björn | |
D-diddy |
låter som obalans i däck.. men efter som det är åtgärdat... kanske hardyskivan eller obalans i kardanaxeln? en tanke bara. Lycka till att leta på felet. David |
| Skulle också kunna vara silentblocken, när mina silentblock var dåliga så började bilen vibrera vid ca 90 km/h, speciellt vid motorbroms, och slutade vid 140 km/h. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.