AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.182

Hjullager 318iS

Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Min 318iS gick inte genom beskitningen för hjullagerna var dåliga.
Jag undrar om någon vet vem som säljer dom billigaste hjullagerna? Jag mejlade till biltema och dom sa att dom lagrena som dom har inte passar till 318iS. På motornord.se verkar det som att alla E30 utan M3 och iX har samma lager.
Är det någon som vet om lagrena på biltema passar till min?

Länk

Simon
fr
35
fredde72
318 is -90
Enligt Mekonomens sida så är det samma hjullager på alla! så Motornord har nog inte fel! Men varför handla lager hos biltema?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Jag köpte mina hjullager (fram) på Momentum, lagrena var av fabrikat SKF. Billigare än både Mekonomen och BMW-orginal. Biltema tittade jag inte ens på.

Kuriosa var att lagrena som jag ersatte hade suttit där i 26-27k mil. Skaplig kvalité.

Sex på alla fyra, roligast så!
köp SKF får du kvalitetslager, iaf då jag köpte lager och bytte på min e36 så fick jag med lagrena och trot eller ej då jag öppnade karongen, där låg en komplett sats med nav o hela kittet!

en snabb koll i ETK:n visar att lagret är komplett med nav även till din bil!!!

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Håller med SKF ska det va .

Men om du handlar hos en Kullagerfirma så är det viktigt för dom att veta vad lagret ska användas till .

Så du inte får nått lager med glapp från början som C3 eller C4 lager .

Som är gjorda för att tåla hög värme och högt varv .

M som i mums
M3 CSL nice
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Svenska Kullager Fabriken .

Det är grejjer det .

M som i mums
M3 CSL nice
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Tja, det beror nog på var man bor. Jag gav 400 för hjullager bak och 1100 för hjullager fram på BMW. Om det var billigt eller inte vet jag inte, men bra det fungerar det (även med R-däck).

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Har ni inte ABS så är det inte samma lager fram fick jag erfara. Jag köpte med nav och allt. Men jag köpte första gången på mirco och dom cpna ursäkta språket beställde hem åt mig utan abs. Dom med abs sitter det som kuggar längds in på navet det gör det inte på dom utan. Så jag åkte och lämnade tillbaka och fick pengarna tillbaka. sen åkte jag till både mekonomen och Bmw och hörde men som tur var så fick mekonomen hem dagen efter om man beställer före 3 på eftermiddagen.Det skulle ta längre tag för bmw. Bilen stog ute uppalad utan hjullager så det vart mekonomen eftersom dom vara sabbast och få hem grejerna. Till min med ABS tog dom 1305 för och vara exakt. Men nu är dom i fram bytt bara dom i bak kvar med det får bli i vinter när bilen står inne.

Så kolla dirket i butiken om NI har ABS om det sitter kuggar på navet eller inte. eller tvärtom så ni inte råkar ut för samma grej som mig. Man tror ju alltid man får rätt grejer.

Dom med abs med kuggar på navet
Dom UTAN abs är det inga kuggar på navet.

Mvh Teres

__
bmw323.cbj.net
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Frågan var egentligen om det är någon som vet om lagrena på biltema passar eller inte. Dom finns på länken nedan:
Länk

En fråga till. Behövs det några speciall verktyg annat än avdragare för att byta hjullagrena fram?
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Du måste ha en hylsa nr 36 iaf för och kunna komma åt och byta hjullagret.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.