AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.151

318 med 325 motor?

Mo
11
Morbid222
1600 Ti -68
Hej!
Nån som vet om en 325:a motor från 88:a & uppåt passar i en 318 från 88:a & uppåt? Och vad säger Bilprovningen om det?

/Mikael
Aldric
Det där finns det nog ungefär 50 trådar om, söker du på ämnet hittar du allt du behöver veta. Men det korta svaret är:

Det fungerar inte. Give it up.
om du kommer in till bilprovningen med en bil som har en sexa där det skall sitta en fyra så kan du nog tänka dig vad dom säger :)

BMW, Bayerische Motoren Werke
lynvingen24
318I E30 til 325I E30.....?

Du skal ikke se bort fra at det er noe problem... Bmw har samme karosseri på bilene sine, Det er like stor plass i motoromat i en 318I e30 som i 325I... men for å få den godkjent må du bytte bremser... etter som 318 har trommel bremser bak... du må rekne med en del modifisering av kjøle/vifte annlegget...

lykke til....

hvis det er noen andre her som hvet av prosjekt eller ombyggings prosjekter som er å finne på nettet er jeg intrissert i adreessene!!

på forhånd takk!
lynvingen24

Du skal ikke se bort fra at det er noe problem... Bmw har samme karosseri på bilene sine, Det er like stor plass i motoromat i en 318I e30 som i 325I... men for å få den godkjent må du bytte bremser... etter som 318 har trommel bremser bak... du må rekne med en del modifisering av kjøle/vifte annlegget...

lykke til....

hvis det er noen andre her som hvet av prosjekt eller ombyggings prosjekter som er å finne på nettet er jeg intrissert i adreessene!!

på forhånd takk!
lynvingen24

lykke til....

på forhånd takk!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.