|
|
|
|---|---|
|
undrar vilka tider som ni får med bensinare respektive dieslar min förra 323 gjorde på 37sek och dieseln på 17 sek trots att det är samma utväxling helgonet | |
| Det är just därför som dieseln är snabbare. Prova att köra 150-200, så blir det omvänt. | |
|
har just ställt upp laddtrycket till 1.2bar och testade igen 12sekunder tog det nu helgonet |
|
| tja nogot fortare trorjag.Länk | |
|
tja helgonet kollade vad min 324a gjorde 100-150 den klaradedet på 11 sek upp skruvad med bara en pers i bilen. testade även 0-150 blev strax under 18 sek ja vad gjör era bmws det på |
|
|
En V70R aut. gör det på ca 5,5s! //Marin |
|
| Då ligger den knappast på femte växeln! | |
|
hej lunden har du intercooler ? och i såfall vilken visst är det bra med att man kan ställa upp trycket nu gick den på 10sek med 1.4bar helgonet |
|
| Ta det lugnt med laddtrycket. Det är farliga grejer att leka med. | |
| Jag klarade det på mellan 10.4-11.4. Gjorde 3 mätningar. | |
|
Kickdown till 2an :) //Marin |
|
|
Ska testa! =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Helgonet . jo jag har ic sitter framför kylarn det är en hem slöjdad saab ic. jag laddar 1,2 bar vågar ej mer.... Blir inte din motor väldigt varm när du gasar mycke? Flåklypa. du har rätt måste nu byta drivaxel bak fan vad den sitter. |
|
|
jo den går upp i temp ganska omgående när jag körde från luleå - stockholm-stockholm-luleå på 18timmar så fick man gasa smart vid omkörnigar så gav man fullt för att sedan bara glida förbi med minsta laddtryck vilken saab ic använde du? jag har en 9000i ic hemma men den är för bred |
|
|
helgonet. Det är en 9000 ic men den är kapad och har nya gavlar har plckat bort fläkten och monterat el fläkt framför intercoolern kan sända bilder om du vill. Jag pratad med dieselmeken han sa att man skulle byta till större grenrör för det var där värmen utväcklades jag funderar på att bygga ett i vinter så man kan gasa mer eller har du någe förslag på kylning? |
|
| med 1.8bar gick det nu på 7.2sek | |
|
>helgonet. Kul läsning måste jag säga... :-) Vad laddar den orginal? Börjar med att ställa upp trycket till 1,2 bar... sen 1,4 bar... sen 1,8bar! Hehe.... Det är ju bara att fortsätta skruva!! Ju mer du skruvar på desto snabbare går det. ;-) Vad kommer detta att sluta? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
original är den på 0.8bar men varför den också är så snabb är för att bakaxeln är bytt så han toppar bara 200km/h nu funderar jag på strippen efter att jag nu har fått tag i en stor ic från dalbäcks racing som har suttit i en s4 helgonet |
|
|
Jag tror du spränger den stackars dieseln snart om du ökar mer. Du ställer väl upp soppan också? /Nisse |
|
|
jo den får tillräckligt med soppa men nu jävlas kopplingen hade lös växellådan och kollade och lamellerna och tryckplattan var just men upptäckte att det sitter nån form av friktionsdämpare bakom svänghjulet som en koppling ser det ut vad fn är det för något en fjäder trillade ut ur den helgonet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.