|
|
|
|---|---|
SpineKracker |
Hejsan! Hur har ni som har turbo på 325 E30 löst det med olja till turbon? |
| Det lurer jeg også på. Regner med at turboen pumper olje selv, så det er egentlig bare spørsmål om å finne et sted å sette slange m/ retur? | |
|
Här finns lite info: Länk //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
T-koppling vid oljetryckskontakten. Gängan i blocket är m12x1.5 Ta loss oljetryckskontakten och gå till en hydraulikfirma så plockar dom ihop vad som behövs beroende på vad du vill ha för slang upp till turbon. Returen kan man sätta i blocksidan alldeles ovanför trågkanten, framkant på tråget går också bra så länge man håller sig ovanför oljenivån. Se till att ha minst 15mm invändigt och bra lutning på returledningen hela vägen. /Per |
|
|
Vilken storlek behövs till olje in slangen? |
|
|
Som fulingbusen frågar, vilken storlek till olje in slangen? |
|
|
minst 16mm invändigt har jag hört, men så grov som möjligt. Oljan är nämligen uppvispad och luftig, rinner inte lika bra som vanligt. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
16mm...... Kanske till en fartygsturbo!! Du missade nog att det var ojletillförseln det gällde. ;-) Det behöver inte vara så grovft. 5-6mm. ungefär, men det gör inget med lite grövre heller. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Bonje:jag kan se på :äger följande BMW, om din 325:A, det vet jag redan. kan du inte berätta vad du pysslar med i garaget nu i stället! jag har hört hur det pratas men nu vill jag veta, eller får man vänta till i sommar? Budget turbo är buskul!!! |
|
|
Går det att använda t-kors kopplingen vid oljetryckskontakten till en oljetrycksmätare också? Eller blir det för mycket grejor? |
|
| Ingen som vet? Ska iväg o fixa det hela idag så jag måste veta!!! | |
|
det går bra, en oljetrycksgivare kräver inget flöde så det påverkar inte alls. Jag hade 2 turbos och givare kopplade där o det funkade. /Per |
|
| jevlar: Okej! Tack för infon=) Går den någe din bil då? | |
| Har du några bilder förresten? | |
|
En liten nackdel med att ta oljan vid oljetr.kontakten är att det kan blinka till ibland när bilen är riktigt varm och går ner på tomgång.Men det är ingen fara,för jag har kört över 1000mil med mitt blinkande. MVH Sandor S. |
|
|
den går inte alls nu, slappat alldeles för länge o sen är jag snål o ska göra allt själv så det tar tid. Blyg är jag också så inga bilder än....... /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.