|
|
|
|---|---|
|
1. Jag har en 735i från 87 som går mycket bra när den är varm men med kall motor och på tomgång går den mycket ojämnt och ryckigt. Vad kan det vara för fel? 2. När man lägger i ”D” blir det ett kraftigt ryck i automatlådan trots att varvtalet är enligt instruktionerna. 3. Låset och larmet på bilen är av fabrikat ”Touch Gard” modell TG400. När jag bytte batteri i den ena fjärkontrollen slutade den att fungera. Vad kan jag göra? Mvh/PEM | |
|
Hej! Ang. din Första fråga(ojämnt o ryckigt) så blir min fråga till dig:När servades bilen sist? Kan även vara trasiga luftbälgar i insuget som genererar felsymptomen..Kolla efter sprickor där. Ang. automatlådan så blir det iaf inte sämre med ett olje+ filterbyte i denna.När gjordes det sist? Har du kollat oljenivån i lådan? Färg/lukt på oljan? Ang. larmet så har jag tyvärr inget bra svar på detta..Kolla med återförsäljare för detta larm är väl mitt "bästa tips".. Sen finns det en bra funktion "sök inlägg" här på forumet,är aldrig fel att börja där. Lycka till! Mvh Janne. |
|
|
Hej Jan! Tack för svaret. På din fråga om när bilen servades senast så kan jag bara säga att enligt pappren och info från den förre ägaren så servades bilen för 155 mil sedan. Jag har bara ägt bilen sedan slutet på maj. Oljenivån är enligt instruktionerna. Oljan verkar vara ok men jag är ingen expert. Filtret vet jag inte när det byttes senast. Tack för övrig information. Mvh/PEM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.