AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.348

Min 740 vill inte gå igång :(

Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Min 740 -93 stannade plötsligt under färd.
Motorn går runt utan missljud men tänder ej. Känns som att den "vill" igång, men att det felar antingen soppa eller gnista..
Det skumma var dock att ca en timme efter den stannat försökte jag starta igen, den startade till men gick typ på haltande tomgång, dog efter kanske 10 sek..
Hör man bränslepumpen tydligt under bilen på dessa modeller?
Låter inget när man drar till på tändningen. Har dock ej hört den innan heller så jag har ingen aning..
Var sitter pumpen?
Var sitter bränslepumpsreläet?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Låter som en bränslepumpsgrej, börja med att kolla säkringen.
Sen borde det finnas ett relä som hör till pumpen, be ngn slå till tändningen och lyssna då efter ett klickande i boxen.
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Kontrollera kamkedja för säkerhets skull och ventiller

Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Hubbe325: Nästan alla relä klickar när man slår till tändningen.. Vilket relä styr bränslepumpen? Var sitter det? i motorrummet eller under baksätet? Vad står det för nummer på det?
BMWentu: Har kollat att kammarna snurrar (skruvade bort oljepåfyllningslocket och kikade ner medans polaren drog på starten..)

Blir TOKIG, vill ju ut&åka igen!
Är nu nödbedd att åka runt i min gamla SAAB 900 aero :( -tur farsan fick den när jag bytte upp mig.. Så ni kan ju tänka er..
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Du kan börja med kolla alla säkringar och reläyer till besinpump och om allting stämmer kolla bensin filter. Har du byt den nångång? Säkringarna hitar du i motorrummet. Sedan kan det vara att motor inte får tillräckligt med ström. Kan var en enkel fel som jag hade på min det var dåligt batteri men det märker man inte för att när start motor går i gång då drar den allt ström o då finns ingen ström kvar åt kolvarna.

Lycka till

Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Jag har varit i garaget och gjort en bonnafelsökning (startgas i insuget)..
Det Är bränslet som felar.
Var sitter reläet exakt? sitter ju hur många som helst.. :(
Var sitter pumpen? Varifrån kommer jag enklast åt den?
ahh!! slita hår :)
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
vill inte vara elak men min stannade oxå under färd! och efter en hel del felsökande så bytte jag styrenhet å då först hoppade den igång

www.ppracing.info
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
glömde! pumpen kommer du åt genöm inspektions luckan i bagaget om jag inte minns fel

www.ppracing.info
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Pasi: Det var just det jag befarade, tror jag byggt in den med mitt stereobygge, se bilder Länk
oups.. :)
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
OPSs!
så kan det gå när man vill poppa hehe

Näe skämtåsido .

Har du kolla alla säkringar ?
Har du nån bok på bilen så kan det stå nått där .

M som i mums
M3 CSL nice
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Är det inte bara en säkring till bränslepumpen, finns väl inget relä till den? Kolla i din servicebok!

Har du tur så är det den som felar...

MVH Robban
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Bränslepumpen har jag för mig ligger i tanken tyvärr - dessutom dyr...
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Står inget angående reläer i instruktionsboken vad jag kan se. :(
Har kollat alla säkringarna..
Ska lägga in ETKn och se om jag kan bli klok på vart reläet sitter och vilket nummer det har..
Låter exakt som att bensinpumpen lagt av....& den borde sitta under dina högtalare..*s*.....ingen kabel som kommit i klämm under stereobygge då?...har råkat ut för det i min audi en gång....
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Ska ta och riva ut baslådan (där får man för att man tvunget ska bygga fasta installationer..) och mäta på pumpen om det kommer fram spänning till den..
Återkommer..

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Nu går den igen :)
Skulle mäta på kontakten bak vid anslutningen, plockade väck kontakten men satte dit den igen för att kolla om pumpen lät när polaren drog på starten.. Då gick åbäket igång :)
Bmw är gött, reparerar sig själv :)

BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Vad bra

Best i Test =====BMW 7uan
Vill bara lägga till diskussionen, att självlagande bränslepumpar har en osviklig tendens att gå sönder permanent inom en inte alltför oöverskådlig framtid.
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Min självreparenrande bensinpump havererade i förrgår 11 mil söder om gbg på E6 an klockan två på natten.. Där fick man :(
En bärgning, hyrbil + ny pump senare så går den igen, och nu inbillar jag mig att den kommer att funka..

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
krille, kanske var det din E32 på bärgare som jag mötte på E6:an härom dagen då ?

En gång V12 alltid V12...

BMW CS #5139
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Tänkte precis,att har den stannat en gång lika bra att byta den efteråt.Den är en elektrist motor,som kan fälta,alltså glappa.Den lagar sig inte,bla,bla,bla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.