|
|
|
|---|---|
| Ringer runt för priser på däck? Kör lite "gubbigt" i 525 med automatlåda. Har blivit rekommenderad däck av fabrikat "Falken". Någon som vet något om det? | |
|
köp pirelli så blir bilen tystare och skönare att köra skulle aldrig köpa ett lågprisdäck får dom är oftast hårdare i sin gummiblandning |
|
| Nackdelen med en hårdare gummiblandning är att det låter mycket... Har själv en uppsättning Kumho som låter väldigt mycket i höga hastigheter. Fördelen med dessa är att de håller väldigt länge, de slits inte mycket. Har haft en uppsättning Pirelli förr, de slet ner sig på nolltid, men gick väldigt tyst o fint. Kort sagt: Har man råd, köp Pirelli. Jag kan rekommendera Michelin, de är de bästa däcken som finns. | |
|
Körde E30n på falken,bra grepp och våtegenskaper men livslängden var inget vidare. Ljudnivån var helt ok. Kom ca:2000mil på en uppsättning,gav drygt 700:-/st för dom(195/60-14)så milpriset blev nästan 1,50. Henrik |
|
| Har bara goda erfarenheter av Falken. Bra grepp samt slitstyrka i förhållande till pengarna! Jämfört med Hankook eller vad f*n dom heter så är dom rena drömmen! Har köpt G-Y F1 GSD 3 nu (många siffror/bokstäver..) , får se om dom håller måttet....! | |
Aldric |
Jag hade Falken FK-451 (tror jag dom hette) på min E36:a, dom dånade en hel del och tog slut rätt fort, men under tiden dom satt på var det bra grepp på alla väglag. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ska du köpa Pirelli så undvik P6000, rena bullermattorna dessutom dåligt våtgrepp i tester. Dubbade vintedäck går tystare på barmark. ///MVH Hasso Länk |
|
OK, det tycks vara lite blandade erfarenheter. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Min kompis körde med Falken på sin 9000CD turbo och han var nöjd med dom däcken. 17" hjul. Köpte en ny omgång efter att ha slitit ut de första. Säger som vanligt ,Uniroyal ett däck med bra kvalitet och egenskaper som kan tävla med toppmärken, men till ett humanare pris. ///MVH Hasso Länk |
| Har Falken FK 451 235/265x18 på min E39 Touring. Dom er halvsletna nu ock det verkar som om hjullagren e slut(fast dom e nya). Låter i hastigheter upp til omkring 60 km/h. Med undantag av støy/buller kan dom anbefalas, men jag ville velja et dyrare däck vid nesta byte. | |
|
Sitter P6000 på nu, och som Hasso säger så blir det inte fler sådana, fast kanske av andra skäl. Kan kanske bero på att däcken nästan är slut, eller på något annat fel som det kanske finns någon som har en idé om vad det kan vara, men något mer spårkänsligt har ju jag aldrig varit med om. |
|
|
Glömmer hälften vid det här laget...Ringde runt till en sju - åtta olika handlare och på sista stället var man inte bara billigare, utan mycket billigare. Rekommenderade Dunlop SP1, enligt honom testvinnare i Vi Bilägares test. Någon som provat det däcket? |
|
Det satt splitt nya p6000 på min BMW när jag provkörde den första omgången P6000 var redan utbytt efter 4000 mil- Som tur var hade jag innan kört en annan E39 med annat däcksfabrikat på och den var betydligt tystare. tom gumman undrade om det skulle låta på detta viset. BMW fick byta ut P6000 225/15 mot nya dubbade vinterdäck istället. Hamnade först en omgång Uniroyal 580 15" (sommar)på bilen gick ljudlöst. Men så upptäckte jag en websida som hette BMWpower och då var det minst 17" tum som gällde :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Jag har bara bra erfarenheter av falken, mycket prisvärda. Kolla även på ett däck som heter Ventus, min bror har det på sin carrera 4, och han är jävligt nöjd. |
|
|
Jag hade falken tidigare dom var stenhårda och dom levde om betydligt mer än dom nya pirelli 6000 och så går dom betydligt mjukare men en stor nackdel är hållbarheten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.