|
|
|
|---|---|
| varför ska allt gå åt helvete när man äntligen fått snurr på maskinen? körde till jobbet imorse och presis utanför jobbet börjar det slå lågor runt huven, sprang in och hämta en brand släckare men det blev inte mycket kvar i motor rummet ändå + hela fronten, skit när man just fått i turbo och allt funkade, var en soppa slang som spruckit fast dom var nya!!! | |
| ack, ack, ack, sörjer med dig....usch vad trist! | |
| Jättetråkigt, men det är ändå anledningen till att jag vill ha AN kopplingar och stlomspunnet när man kör turbo. | |
| Stålomspunnet skulle d va. | |
| får nog satsa på det nu, lika bra att lyfta ur motorn och o-ringa och sänka kompet när man ändå får ta ur motorn! | |
| Stackare , f-n va trist .... | |
|
e30cab: Var det du som körde rundor i Tomelilla igår och "kvittrade"?? eller din är inte röd? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
Aj AJ aj!!! Ja, man kan ju inte annat än att tycka förbannat synd om dig!!! Mycket förstört?? M.V.H. |
|
| fredrik,ja visst var de det, jag hade fått turbo på den röda ja, men den har kvittrat färdigt nu, tändkablar,luftfilter,all plast i fronten, hela kabelstamen till motorn, lmm, expantionskärl säkringshållare m.m gick upp i rök, men har varit och köpt nya grejor igår, så det skall ut och skruvas lite nu så man får ihopa skitet igen, och sen får det nog bli stålomspunnet i fortsättnigen! | |
|
Vad för spridare kör du med? |
|
|
Jaha då rullar bilen imorgon igen efter byte av kabelstock tändkablar lampinsatser luftfilter säkringshållare lmm, expanstionskärl m.m, någon som vet om det gör något på sig att sätta på en btr från en 535 istället för 325:ans btr? jag har 535 spridare och lmm redan på deN!? Krisskross jag kör med 535 spridar och lmm |
|
|
Kanon, kul at du fikk bilen på vägen igjen! Tror 325'ans och 535'ans btr er lika, båda två på 3,0 bar. Vad för Bosch nummer e det på dom spridarna? Spikar det ved 0,5 bar i ladd? |
|
Franke |
Köp ett ombyggnadskit till orig-btr hos alutech, så får du ju proggresiv ! Vi har en sån på kompisens 318 tic och den funkar bra ! |
|
kul att höra att det ordnar upp sig!! Har du inte sänkt kompet? isåfall vad laddar du? |
|
| okej då var väl btr från 535 3,5 vet att den var lite större, nummert på spridarna kan jag inte i huvudet, jag pröva och ladda 0,6 innan men det spika laddar 0,45 nu 0,5 vid högre växlar och det är nog max tror jag men bilen går kanon, har ställtbart tryck från kupen nu med!, nej jag kör med original komp, men skall nog på och bygga ett nytt block i vinter om jag får tid! | |
|
Tittade i ETK (elektroniska delekatalogen) nu och alla 3,5i motorer har 3,0 bar BTR. 325'an hadde 2,5 bar och 3,0 bar BTR avhengig av årsmodell. Om du har 2,5 bar BTR så kan du ju byta. e30cab: Från hvilken årsmodell av 535i har du hämtat LMM och spridare? Dom gamla 535i spridarna flöder inte like mycket som dom nyare. |
|
| dom är nog från en 89 a! | |
|
Varför sälja när alt funkar? ;) |
|
| bilens elsystem är uppbränt i fronten och jag pallar inte byta sen är det besikting nu, och jag ska ut med det igen. ska köra med e34an istället! bygga nytt till den istället! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.