AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
725

Vad har ni för bensinförbrukning på era M3 E30?

Henningsson
Jag och en kompis åkte till gävle idag (ca 9 mil enkel resa). Och det var inte speciellt hårt körning. Det var ett par omkörningar, men inget speciellt. Och när jag kom tillbaka så tankade jag fullt igen, och då hade den dragit 1,4liter milen. Och jag tyckte det lät lite väl mycket. Kompisens M535i drar fan mindre. Ska det vara så??? Bara undrar, för bilen känns inte konstig eller nåt.

MVH Rogga.

B0
122
B00ST
BMW E30Cab S38B38 -87
BMW E30 325 Touring -89
BMW M5 E34 -93
1.1 blandad körning drar min iaf så nått är det som är galet antagligen
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Mycket olika faktiskt kör jag lugnt kan jag komma under litern blandad körning, men den brukar ligga på 1.1-1.2
Grusse
Kör jag endast landsväg så drar den 0,7-0,8L/mil. Men blandad körning 1,1-1,2L/mil
bmw.b3.nu
Min M3:a brukar ligga på 0.92L/mil blandad körning. När jag och farsan åkte upp till Gävle (55 mil enkel resa) så kom han ner till otroliga 0.79 med sin M3:a och då låg vi på omkörning i stort sett hela vägen. (130-150km/h).

Har du en M3 E30? Gå in och registrera dig på www.m3e30.se

OO=00=OO
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
verkar skummt hög din förbrukning

min drog ca: 1,3 när jag var på knutstorps träffen (24 mil ToR ganska lungt samt många mil på banan..)

Jag vet inte hur bra färddatorn stämmer men jag ligger på ca: litern blandad körning annars.
Har kört på 0,75 (enl. datorn) hem från en kompis (ca:3 mil) i lungt tempo

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

Länk
Min bil drar ca:0,8 landsväg och 1,2 stadskörning nu, men när jag köpte bilen så drog den över 1,5 landsväg och 2,0 stadskörning
Jag lämnade min bil till Khöler och han mapade ett nytt chip för de gammla sa han var kasst

Kolla så att inte grenröret vid lambdasonden är sprucket (väldigt vanligt på S14) för då får lambdan fel signaler och suger tjuvluft
och skickar info till datorn att bilen går magert, kolla även insugs gummina också väldigt vanligt fel på S14

Lycka till

Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Har kört blandad körning ca 150 mil nu och då har den dragit 0,84l/mil.
Rätt mycket stadskörning faktiskt. Har räknat själv plus gått efter datorn så datorn verkar stämma väldigt bra.
For från Västerås till Sala tidigare och låg i 90 mestadels hela vägen då drog den ruskigt låga 0,67l/mil!! Det är flera deciliter under vad 320n drar. Men då var det verkligen inga gaspådrag eller annat bara glida fram i jämn fart plus att vägen var rätt bra.
Bränsleekonomin i M3an är riktigt bra för en 16 år gammal bil. Det står sig bra även mot dagens bilar tycker jag.
Så 1,4l/mil landsväg tycker jag verkar vara mycket skumt.
Har aldrig kommit över litern som medel...
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Hej lånar tråden lite grann .

Hur mycket drar M3 E-36orna i snitt ungefär .

M som i mums
M3 CSL nice
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Nähe ingen som vet eller ?

tänkte om det va skillnad på dom olika alternativen E-36 M3 ?

M som i Motor
M3 CSL nice
Henningsson
Tackar för alla innlägg.
ja det låter som den drar lite förmycket,
ska kolla upp om de är insugsgummi, chip eller grenrör,
man kan hoppas på grenrör för det skall bytas te vinter.
Clinteastwood tack för tipsen, får man fråga vad du gav för
khölerchipet ?
Rogga
852
Sörpan
325xi -02
1,46 l/mil var snittförbrukningen efter 50 varv på ACR... :D

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.