|
|
|
|---|---|
| Någon som vet hur det passar, är det ett omöjligt uppdrag eller? | |
|
Jesper har gjort så på sin gamla 633:a Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Hepp.............. Inte så fantastiskt med jobb att byta................ Du får kapa fästöronen de yttre på den nya axeln, mäta in vart den ska sitta, hjulbas osv, göra nya fästen och svetsa på axeln. Kapa ur lite ur en balk ovanför klumpen, och göra ett nytt fäste med några gummikuddar i bakkant. Du får skära ur och svetsa om litegranna i hjulhusens frakant för frigång till bärarmarna. Ändra ändarna på handbromsvajrarna samt fixa lite stötdämparna... Men det ger sig bara du börjar. //Jesper |
|
| vad vinner man med detta bytet, mer än excenterbultarna? Har bakbalken annorlunda vinkling så bärarmarna får annan geometri?? | |
| Tackar för det! Nu har man lite pyssel så småningom.... | |
|
Har man den gamla E24 bakvagnen som jag hade så vinner man MYCKET i styrka....... det var frasmförallt därför jag bytte... Fast ärligt talat svårt och svårt....... Det tog MÅNGA timmar innan jag var klar.... Fast då byggde jag även om till justerbara hjulvinklar och fick lov att montera ledlager i de yttre lederna. (uniballs) //Jesper |
|
|
Okej, då är jag helt med vad du menar! Du byggde om bärarmarna till grupp-A stil då, annvände du std gummibusning fortfarande till det inre fästet eller körde du med helstumt där? |
|
|
Det inre fästet körde jag med originalbussningar i..... När jag tänker efter var det lite extra pyssel med de yttre lederna ledlagrena då hela bärarmen åker i sida på dessa modeller så var ju även ledlagret tvunget att kunna åka i sida... Eller tja, typ så... //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.