|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet VARFÖR man måste byta xenonmoduler (även fast man redan har xenon) om man vill skaffa facelift fram på sin E39 äldre än 10/98? Är det LKM:en som jävlas annars eller? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är du helt säker på att man måste det, det låter lite konstigt. det skiljer på storleken på modulerna, men funktionen är nog den samma. Lampan är väl likadan. Stout monterade ju faceliftexenon på sin 97, han fick göra en del kabelmodifieringar/skarver för att det skulle passa. Men vad jag vet använde han nog de gamla modulerna. (större varianten) Länk Slå ett mejl till Lasse och fråga. ///MVH Hasso Länk |
|
Enlig BMW's tillbehörskatalog måste de bytas. Förstår bara inte varför de tycker det. Nåja... det får utredas mer senare...nu skall det sovas lite och sen skall jag och iX:en till ACR i Mo i Rana och leka! ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Det beror med 99% säkerhet på mekaniska skillnader. På tidigare modeller satt styrenheten direkt bak på lampan, nyare har en kabelstump och boxen sitter utamför lampan. Om det inte går att använda de gamla prylarna så kan du ju kasta dom på mig!)) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.