|
|
|
|---|---|
|
Hej.. vill ha lite tips på någon bra rubbing som verkligen fungerar.. Färgen på bilen är röd och den är ganska solblekt. /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk | |
|
En slutkundsprodukt som verkligen fungerar på solblekta bilar är sonax bilpolish. Har du tillgång till maskin så är det ett stort plus men jag lyckades på flera blekta bilar utan maskin också med denna produkt. Annars kan man ju köpa lahegas moment 11, 17 och avsluta med 28 men det blir ju andra pengar. Lycka till. /John |
|
|
Problemet med solblekta röda och blå lacker av modell äldre(runt 95 och bakåt) är just det faktum att dessa solbleks lätt, tyvärr går det inte att polera upp en långvarig lyster på dessa då pigmentet är förbrukat av solens UV strålning :( Tillfälligt resultat går att fixa utan problem och ofta med ett extremt bra resultat jämfört med den blekta ytan. Kan hålla från 1 månad ------>6 månader. Det johnjohn rekomenderar skulle jag tro håller längsta möjliga tid. Mvh Skalman |
|
|
hur pass dyrt är lahegas? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
Jag tror att det finns mindre konsument-förpackningar av deras produkter också, hör med närmaste Autoexperten butil. Annars köper man 1liter förpackningar och dom kostar till ordinarie pris mellan 220-300kr per moment. Är ni några vänner så kan man ju köpa en var. Har du dock bara en bil att göra så rekomenderar jag sonax, funkar och är billigt. Skalman> Hur funkar det om jag polerar upp en matt röd bil med försämrad hållbarhet på lystern och sedan lackförseglar den, då måste jag väl kunna hålla uppe lystern bra mycket längre? Mvh John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.