|
|
|
|---|---|
|
Eller rättare sagt hur tar jag bort den, vill släppa ner den lite pga facelift montering på söndag.... Länk | |
Beeemer 325 |
den sitter bara med 2 bultar på varje sidan du sprättar bara försiktigt lös svarta plast listen så ser du skuvarna där under...tar 2 min att bort |
|
thanks....=) Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja, Du får lossa några skruvar i nedre innerskärmarna på var sida i hjulhusen. Sedan får du plocka bort de näst yttersta gallren bredvid dimljusen, sitter fast med BMWs plastploppsexpander;)) 2 st i överkant två på varje galler. När du fått bort gallren så hittar du två Torxskruvar st 50 tror jag att det var som du får lossa. sedan drar du hel paketet rakt ut, ta gärna nån till hjälp,så du inte gör märken i stötisen , den är inte tung med otymplig. Vill du hänga av hela vägen så får du lossa/dela spolar slangen på höger sida, samt dimljuskontakterna. ///MVH Hasso Länk |
|
Beemer: man skall icke tala när man icke vet.. Gammalt bmwpower ord språk =) Hasso:Du är en pärla=) Länk |
|
| Jag tror att Beeemer 325 menade hur man monterar av kofångaren på en E34... Då gör man så... | |
|
Jaja det är ingen fara=) Länk |
|
Beeemer 325 |
exakt det var till en e34 jag menade du skrev ju aldrig vilken du menade kilen (kan vare en fördel om man vill ha hjälp) så jag antog att det var till 525an du har |
Beeemer 325 |
kan tillägga kilen att man inte ska skriva och fråga saker när man inte ens skriver till vilken bil man menar.. borde bli ett nytt bmwpower ordspråk |
|
ta't lugnt beemer jag visste inte ens att det fanns facelift till e34, då tänkte jah att det var självklart att man förstod... Trodde dumt nog att det var självklart att jag monterar facelift på min e39 540-98 o inte på min 525tds -92... De ingen fara på taket alla kan göra fel=) Länk |
|
|
så nu är det klart behövde aldrig släppa på stötis.. Svinsnygggt blev det.... Tack för svaren även om det blev lite galet=) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.