|
|
|
|---|---|
|
Är det ngn som vet hur jag demonterar startmotorn på en m60, dvs 530i-93.????ser inte hur den sitter pga värmesköld tex någon som gjort detta??? | |
|
ingen????? |
|
|
hallå |
|
|
Har aldrig gjort det själv, men i Bentley-manualen för M60 står det ungefär så här (fritt översatt av mig): 1. Lossa minuskabeln från batteriet. 2. Arbeta underfrån bilen, ta bort stänkskyddet för motorn och värmesköldarna på höger sida. 3. Ta bort värmeskölden från framfjädringens "crossmember" (vad nu det är??) 4. Ta bort värmeskölden från bakre delen av startmotorn. 5. Lossa kablarna från startmotorn. Märk upp dem om nödvändigt. 6. Lossa och ta bort startmotorns bultar från växellådssidan. 7. Installera i omvänd ordning. Hoppas det hjälper! Mvh /Pewe |
|
|
pewe du är en klippa, vilken sida i bentley står detta!!!! en kompis till mig har letat men ej hittat det!!!!!! |
|
|
Så lite så! I mitt ex står det på sidan 121-6 (dvs avsnitt 121 om batteri, startmotor etc och sedan sidan 6 i det avsnittet). Lycka till! Mvh /Pewe |
|
Seaholm_888 |
vart får man tag i denna ovärderliga bok pewe |
|
Länk Dock inte billig gå in på www.bentleypublishing.com så kan du beställa ifrån USA (billigare!) /Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.