|
|
|
|---|---|
BeeMWe playboy |
Förslag? Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
| Hörselkåpor.....:) | |
|
fjolla....;) D är fegt o släppa gasen! |
|
| Varfor du vill inte ha brum brum ljud? Sportavgassystemet ger ju bara en smärre effektökning i din tunga bil, så valet av avgassystem borde väl grundas på att man just VILL att det ska brum brumma? | |
BeeMWe playboy |
Nej, det låter för mycket i hastigheter över 120 för att det ska va värt att pilla i en bra stereo, motorljudet tar över för mycket. Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Köp ett tunt aluminium-skruvförband. Kapa till 2 lämpliga längder. Bilda ett kryss av dem och skruva fast i slutröret. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
BeeMWe playboy... jag har en 325 88:a till salu om det nu vore intressant... |
|
|
David, e det effektivt? Min ljuddämpare e trasig innutui och jag får ett fruktansvärt irriterande resonansljud i bilen! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Har gjort det på 2 av mina tidigare bilar. Just pga dessa irreterande resonansljud. Du kan behöva laborera lite med placeringen bara. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
BeeMWe playboy |
stensth maila lite info om samt bilderom du har till carl.adam.andersen@home.se Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
David, du har ingen bil eller så? -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
ridern, menar du bild? Bil har jag som du kan se. 2st + för tillfället en *host* -68 vobblo 142.. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Menar bild!!! :-) -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Nej har tyvärr ingen.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Aluminiumskruvförband, e det ett sånt där band med avlånga och runda hål i som man använder inom bygg?? -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Aluminium är inte bra till avgassystem. Oxiderar fort och ombildas till vitt pulver (aluoxid). Använd stålförband så slipper man göra om det efter några månader. /göran, gubbe/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.