|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett oväsen framifrån någonstans i eller under instrumentbrädan . Det kom plötsligt när jag skulle köra om en polisbil i ca. 190 kmh (på en tysk motorväg). Jag trodde att jag skulle få spader samt bli haffad. Ljudet yttrar sig som om man blåser upp en ballong och släpper ut luften och samtidigt drar i utblåset. Ju fortare jag kör ju högre blir ljudet dock ändrar sig frekvensen bara obetydligt. Vid 250 kmh låter det riktigt högt. Någon som har varit med om detta? Jag bytte kolfiltrerna i våras så de kan ju inte redan vara kass. Jag trycker på alla paneler etc. men det hjälper inte. (Köra om snuten i över 200 kmh är sk-t-skönt) | |
|
Du har inte bytt vindrutan nyligen? Jag hade liknande problem med min bil efter att jag bytt, det visade sig vara listan i överkant på rutan som inte satt som den skulle. Om jag pressade handen mot rutan när det tjöt så ändrades frekvensen på ljudet. Det var förresten en intressant upplevelse att reklamera jobbet hos glasmästaren med anledningen att "Det tjuter när man kör fortare än 180km/h". De hade föga förståelse för att man kör så fort (vad nu de har med det att göra) och dessutom att det skulle vara tyst om man gjorde det. Men jag stod på mig en stund... :-) /Micke |
|
svardska |
ta det lungt tomas! missljudet försvinner vid 280! MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.